Brand halo effect in termen van gezondheidspercepties naargelang het type huismerk

Universiteit Gent
2021
Shaldeen
Somers
Deze masterproef onderzoekt het brand halo effect bij consumenten. Hierbij wordt rekening gehouden met het type huismerk en verschillende beïnvloedende factoren.
Meer lezen

Love at second sight: The impact of addressing the secondhand luxury market as a luxury brand on desirability and brand attitudes

Universiteit Gent
2021
Evelien
Tempelaere
Kwantitatief onderzoek over de attitudes van luxeconsumenten tegenover een luxemerk dat ook tweedehands luxemode verkoopt.
Meer lezen

Hoe beïnvloeden Instagram Influencers het koopgedrag van Generatie Z?

Arteveldehogeschool Gent
2020
Jalean
Wansi
Generatie Z: hoe worden de consumenten van vandaag en morgen beïnvloedt door de opkomst van Instagram Influencers.
Meer lezen

De Inspecteur, uw consumentenman! De maatschappelijke impact van VRT consumenteninformatie op kennis en gedrag op vlak van consumptie

Universiteit Antwerpen
2018
Liese
Lenaerts
Deze scriptie behandelt de maatschappelijke impact van het VRT consumentenprogramma De Inspecteur op kennis en gedrag op vlak van consumptie.
Meer lezen

Pricing: A behavioral approach

Universiteit Gent
2018
Pieter
Huycke
  • Jasper
    Dezwaef
In deze thesis wordt een nieuwe methode voor prijsbepaling voorgesteld. Deze methode maakt gebruik van reactietijden om zo accuraat als mogelijk te bepalen hoe de consument werkelijk kijkt naar de prijs die op een product gekleefd werd.
Meer lezen

De schijnbare mismatch tussen vrouwen en bier(glazen): Een onderzoek naar de rol van marketing

Vrije Universiteit Brussel
2018
Jana
Bostoen
Dit betreft een onderzoek naar vrouwelijke bierglazen en de smaakperceptie ervan in het kader van de masteropleiding Bedrijfskunde, specifiek binnen de marketing.
Meer lezen

Can green be the new black? Een toepassing van het geïntegreerd model van gedragsvoorspelling op de relatie tussen blootstelling aan mediaberichten over de sociale verantwoordelijkheid van fast fashion bedrijven en consumenten hun attitudes/koopintenties

Universiteit Antwerpen
2016
Orpha
de Lenne
Onderzoek naar in welke mate attitudes, normen en koopgedrag betreffende duurzame kledij worden beïnvloed door mediaberichten over de corporate social responsibility van fast fashion bedrijven.
Meer lezen

Taal en een aantal van haar varianten als mogelijke fitness cue voor consumentengedrag bij radio-advertenties.

Universiteit Gent
2015
Eléonore
Vandevoorde
  • Patrick
    Vyncke
Adverteren? Marketeer: let op je taalkeuze!In een experimenteel onderzoek werden 4 fictieve radiospotjes, ingesproken door eenzelfde professionele stem, aan 122 respondenten aangeboden in telkens 3 Nederlandstalige taalvarianten: standaard Nederlands, West-Vlaams en Antwerps. De luisteraars, netjes verdeeld in 3 groepen: standaard Nederlands sprekers, West-Vlaams en Antwerps sprekers, moesten telkens op een 5 punten schaal aangeven wat ze van de reclames vonden.
Meer lezen

Hoe kan klantenontrouw in een business-to-businessomgeving vermeden worden?

Vrije Universiteit Brussel
2014
Laura
Famelaer
Bedrijven winnen de strijd tegen klantenontrouw    Brussel – 29/09/2014 Denigrerende meningen, negatieve ervaringen of slechte kwaliteit liggen vaak aan de basis van klantenontrouw (d.i. wanneer een klant beslist niet terug te keren naar een bedrijf). Bedrijven waren tot nu ongewapend in deze strijd, maar kunnen nu de strijd aan dankzij het onderzoek van Laura Famelaer, M.Sc. in de Communicatiewetenschappen.Laura, een uitdagend onderwerp. Hoe ben je te werk gegaan?Ik heb proberen te achterhalen hoe klantenontrouw tussen bedrijven vermeden kan worden.
Meer lezen

De wraakzuchtige consument: Neemt een consument geconfronteerd met een stock-out wraak of blijft het bij een intentie?

Universiteit Gent
2014
Ine
Boone
De wraakzuchtige consument: Neemt een consument geconfronteerd met een stock-out wraak of blijft het bij een intentie?Stel, je gaat naar de winkel om jouw lievelingschips te kopen, maar het winkelrek is leeg op de plaats waar jouw lievelingschips normaal liggen. Het is al de derde maal deze maand dat je dit meemaakt. Wat zou jij in deze situatie willen doen en wat zou je effectief doen?Stock-outIn de hierboven geschetste situatie werd je geconfronteerd met een stock-out. Dit is een situatie waarin een item uit het vaste winkelassortiment niet beschikbaar is voor de consument.
Meer lezen