Strategic Autonomy in the European Union’s Energy Policy: Enabling and Restraining factors

Universiteit Antwerpen
2022
Jana
Caulier
Deze masterproef biedt een antwoord op de onderzoeksvraag: "Wat zijn faciliterende en beperkende factoren voor strategische autonomie in het EU-energiebeleid?". Dit is een verkennend kwalitatief onderzoek naar de parameters die de strategische autonomie in het EU-energiebeleid vormgeven.
Meer lezen

De herlancering van een online horlogemerk - Wat kan horlogemerk Fjordson doen om online succesvol op te vallen met zijn aanbod?

UC Leuven-Limburg
2022
Jeremie
Boissevain
Fjordson is een online horlogemerk waarin al enige tijd weinig beweging zit. De bedoeling was om dit merk opnieuw in de markt te zetten. Hiervoor werd de volgende onderzoeksvraag opgesteld: ‘Wat kan horlogemerk Fjordson doen om online succesvol op te vallen met zijn aanbod?’
Meer lezen

Stakeholder Management in the Flemish Archaeological Sector

Vrije Universiteit Brussel
2020
Freija
Bornauw
Deze scriptie handelt over stakeholder management binnen de archeologische sector in Vlaanderen.
Meer lezen

De integratie van Enterprise Risk Management en het strategisch proces: een casestudy in Katoen Natie

KU Leuven
2016
Charlotte
Antoons
  • Sofie
    Bijnens
Deze masterproef tracht een antwoord te formuleren op de vraag hoe Enterprise Risk
Management (ERM) het strategisch proces van een specifieke onderneming kan ondersteunen.
We hebben in één onderneming onderzocht welke strategische risico’s van belang zijn, hoe
hiermee wordt omgegaan en op welke manier de inzichten die ERM biedt worden gebruikt om de
strategie te ondersteunen.
Meer lezen

Why the EU and the USA react differently to the Chinese Investment Wave

KU Leuven
2011
Koen
Vermeersch
  • Ilse
    De Witte
Europa gaat naïef om met Chinese investeringenDe Chinese massaproducent van consumptiegoederen Fung Brands heeft eind september de overname van de Belgische fabrikant van luxehandtassen Delvaux afgerond. Delvaux was al een tijdje op zoek naar een partner om de internationale groei te versnellen. Dat een Chinese koper uiteindelijk de buit binnenhaalt, hoeft niet te verbazen.
Meer lezen

Je pause, donc je suis. Corpusonderzoek naar het pauzeergedrag bij simultaantolken.

Thomas More Hogeschool
2011
Miek
Gevers
  • /
    /
  • /
    /
  • /
    /
« Je pause, donc je suis » : wat hebben tolken en de twijfeltheorie gemeen?Communicatie. Hieraan besteden we ongeveer een derde van de tijd die we wakker zijn.
Meer lezen

Onderzoek naar de ontwikkeling van social media strategieën in corporate communication naar de consument

Vrije Universiteit Brussel
2009
Rob
van Alphen
 
De snelle toename en ontwikkeling van kwaliteitsvolle, betaalbare technologieën, alsook de toenemende populariteit van sociale netwerken en user-generated content sites hebben het medialandschap voorgoed veranderd. Consumenten hebben vandaag een heel arsenaal aan communicatiemiddelen ter beschikking waarmee ze meningen kunnen uiten, en informatie kunnen delen.
Meer lezen