Het scherm en ik. Een kwalitatief onderzoek naar de ervaring van therapeuten met online therapie.

Universiteit Gent
2022
Hanne
Peeters
Een onderzoek naar de beleving van therapeuten uit diverse stromingen van psychotherapie via videobellen. Uit de analyse blijkt dat therapeuten online therapie als ‘kleiner’ beleven, het voor meer onzekerheid zorgt en een verschuiving in verantwoordelijkheid en engagement met zich meebrengt. Hoewel ze effecten ervaren bij online
therapie, betekent dit voor hen niet noodzakelijk dat het van even goede kwaliteit is. Tot slot kan online therapie de privé-werk balans veranderen.
Meer lezen

(Not) Part Of The Job: een exploratief onderzoek naar de ervaringen van gekleurde vrouwelijke journalisten en opiniemakers in Vlaanderen en Brussel met online intimidatie

KU Leuven
2021
Aida
Macpherson
Online intimidatie tegen vrouwen heeft zorgwekkende proporties aangenomen. Deze masterproef onderzoekt vanuit een intersectioneel perspectief de specifieke ervaringen van gekleurde vrouwelijke journalisten en opiniemakers in Vlaanderen en Brussel met online intimidatie.
Meer lezen

(Online) ondersteunend materiaal bij de methode POLARIS 1

Hogeschool PXL
2020
Siebe
Verheyden
  • Peter
    Van Acker
In mijn scriptie heb onderzocht hoe ondersteunend materiaal opgebouwd moet zijn om voor een effectief leerproces te zorgen. Nadien heb ik zelf materiaal ontwikkeld.
Meer lezen

Iedereen beroemd: Over grenzen aan onthullingen van ouders over hun kinderen online

Universiteit Gent
2019
Simon
Verschaeve
Uw leven staat online. Tenminste, dat is wat vandaag het geval is bij de meeste kinderen. Ouders zijn vaak de schuldigen die in de plaats van hun kinderen beslissen hoe hun digitale identiteit er zal uitzien. Mag dat wel?
Meer lezen

De invloed van motivaties op het toevoegen van merken als vriend, door Vlaamse jongeren tussen 12 en 25 jaar op Netlog.

Hogeschool Gent
2010
Jan
De Wulf
Adverteren op een sociale netwerksite is als uninvited op een feestje verschijnen

Inleiding
Adverteren op sociale netwerksites is niet zoals adverteren op andere websites. Zo worden de zogenaamde banners (reclameafbeeldingen op internetpagina’s) op dergelijke sites grotendeels genegeerd. Dit is ook logisch. Mensen gebruiken een netwerksite om er een eigen netwerk uit te bouwen. Ze willen er zich gezellig met vrienden vermaken. En hierbij willen ze uiteraard niet lastig gevallen door vreemden die niet tot hun netwerk behoren, zoals adverteerders.
Meer lezen