BUas Buzz!

Erasmushogeschool Brussel
2020
Binette
Seck
  • Lotte
    Reyskens
De centrale vraag die ons door dit proces heeft genomen is : "Hoe kan je de connectie tussen internationale en nationale studenten versterken op een duurzame manier, doormiddel van een innovatief en technologisch concept? ". BUas Buzz is een applicatie van studenten voor studenten. Die op verschillende domeinen actief is, en waar studenten anno 2020 geïnteresseerd tot zijn. Let's swipe!
Meer lezen

Walk 'n Stop, een applicatie ontworpen ter versterking van het sociaal netwerk van mensen met een verstandelijke beperking

Odisee
2019
Ruben
Robbeets
Mensen met een verstandelijke beperking hebben een beperkt sociaal netwerk. Via een applicatie kan dit netwerk uitgebreid of versterkt worden.
Meer lezen

Mantelhart

Hogeschool Gent
2018
Mabelle
De Coninck
Het begrip dementie is sinds enkele jaren sterk aanwezig in mijn persoonlijk leven en verschijnt steeds meer in de media. Veel mensen beseffen niet dat de zorg voor mensen met dementie niet te onderschatten is. Mantelzorgers zijn een onmisbare schakel in de ondersteuning ervan. De voorbije decennia is het begrip mantelzorg positief geëvolueerd en krijgen mantelzorgers steeds meer erkenning (bv. Dag van de Mantelzorg). Dit is niet genoeg. De “vanzelfsprekende zorg” die mantelzorgers lijken op te nemen, is toch niet zo vanzelfsprekend. Uit onderzoek blijkt dat het belangrijk is dat mantelzorgers ondersteund worden bij hun noden en behoeften. Het vinden van juiste info en hulpbronnen is er één van. De sector ouderenzorg is mee geëvolueerd, mede door het gebruik van apps. Tot op heden bestond er nog geen mantelzorgapp. Samen met mantelzorgers van mijn stageplaats heb ik een mantelzorgapp ontwikkeld. Via vragenlijsten en interviews heb ik de inhoud van de app vorm gegeven en het gebruik van de app geëvalueerd.
Meer lezen

Ouderparticipatie op de afdeling Neonataal Intensieve Zorgen: Ontwikkeling van een mobiele applicatie voor het UZ Gent

Odisee
2016
Emillie
Holvoet
Ouders van wie hun kind is opgenomen op de neonataal intensieve zorgen afdeling zijn vaak onzeker en trekken zich hierdoor soms terug in de zorg over hun kind. Voldoende informatie en begeleiding stimuleert hen om te participeren in de zorg. Op basis van deze bevinding werd een prototype van een applicatie ontwikkeld die informatie weergeeft, specifiek voor de situatie van de ouder en hun kind.
Meer lezen

Leeftijdsbepaling bij vissen met behulp van IT

Hogeschool West-Vlaanderen
2015
Kevin
De Coster
Leeftijdsbepaling bij vissen met behulp van ITDuurzaamheid wordt een almaar belangrijker begrip. Ook in de visserijsector kent men het belang ervan. Met een wereldwijde toenemende populatie wordt de vraag naar voedsel steeds groter. Ook al bestaat het aardoppervlak uit ongeveer 71% water, er moet voorzichtig omgesprongen worden met de consumptie van natuurlijke goederen, ook in de Noordzee. Daarom heeft de Europese gemeenschap in de jaren 70 het gemeenschappelijke visserijbeleid tot leven geroepen. Dit beleid is gebaseerd op basis van gegevens geleverd door de verschillende deelstaten. Deze ka
Meer lezen

Applied Apps: Handleiding voor tablet-gebruik, bij personen met cognitieve stoornissen, na een NAH

Arteveldehogeschool Gent
2014
Eline
Rysman
APPS ALS MEDICIJNOver de toepassing van tablet-applicaties bij personen met cognitieve stoornissen, ten gevolge van een niet-aangeboren hersenletselZeven uur dertig, daar is het rinkelende geluid van je smartphone. Voor je uit bed stapt, bekijk je je afspraken voor vandaag. Snel check je nog even het weer en de files.
Meer lezen

“An app a day, can it keep the nutritionist away” onderzoek naar de gelijkenissen, verschillen en toekomst van apps binnen een..

Hogeschool Gent
2014
Nina
Verschelden
‘An app a day, can it keep the nutritionist away’, onderzoek naar de gelijkenissen, verschillen en toekomst van apps binnen een diëtistenpraktijkDe opmars en stijgende populariteit van mobiele applicaties, beter bekend onder de afkorting apps, is ook voelbaar in de wereld van diëtiek.
Meer lezen

Een C++-applicatie voor visualisatie en analyse van drumperformances

Hogeschool Gent
2013
Vincent
Baeten
Muziekschool 2.0Een muziekinstrument leren bespelen is een proces dat veel tijd en inspanning vraagt van de (aspirant)-muzikant. Door veel te oefenen zal de muzikant na verloop van tijd vlotter worden in het bespelen van het muziekinstrument. Vlotter betekent echter niet noodzakelijk beter. Om meester te worden over het instrument heeft de muzikant er nood aan om gewezen te worden op zijn fouten, maar ook op de zaken die hij goed doet (dit geldt immers voor alle leerprocessen in het leven).
Meer lezen

Muziek voor mobiele media. Een overzicht binnen de hedendaagse kunstmuziek

KU Leuven
2013
Zimcke
Van de Staey
Muziek maken? Daar is ook een app voor!Wat zou jij er van vinden als je niet meer elke keer die cello zou moeten meezeulen op je fiets, maar gewoon je smartphone uit je broekzak kon halen voor je volgende muziekles? Mobiele media nemen steeds vaker taken over die deel uitmaken van ons dagelijks leven en muziek speelt hier zeker een belangrijke rol in. Op dit moment is muziek en audio reeds één van de tien populairste categorieën binnen de applicaties voor smartphones en tablets.
Meer lezen

Learning Piano Through an Augmented Piano System

Universiteit Hasselt
2013
Linsey
Raymaekers


P { margin-bottom: 0.08in; }
Piano spelen zonder muzikale voorkennis met The Augmented Piano Heb je geen muzikale voorkennis maar wil je toch graag – en liefst zo snel mogelijk – een bepaald muziekstuk op de piano spelen? Dat kan met The Augmented Piano, of kortweg TAP, het systeem dat informatica studente Linsey Raymaekers als bachelorproef ontwikkelde aan de Universiteit Hasselt. De bovenkant van de piano wordt omgevormd tot een scherm dat je vertelt wanneer en hoe lang je welke toetsen moet indrukken.
Meer lezen