Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

If it was shared on Facebook and Twitter, then it must be true. Een kwantitatief onderzoek naar de invloed van fake news op veiligheidsgevoelens.

Birte Vandaele
Deze scriptie omvat een eerste verkennend kwantitatief onderzoek naar de mogelijke invloed van fake news op veiligheidsgevoelens.

'Heeft u nog tijd voor uw man?': Over de beeldvorming van vrouwen met een topfunctie in de Vlaamse media

Charlotte Deprez
Deze bachelorproef gaat over de beeldvorming van vrouwen in topfuncties in de Vlaamse media en de gevolgen daarvan. Het bestaat uit een theoretisch (researchdossier) en een praktisch deel (vier artikels over het thema).

The Role of The News Media in the Shaping of Issue Ownership

Iskander De Bruycker
 Nieuwsmedia beïnvloeden verkiezingsresultaatDe nieuwsmedia beïnvloedden het resultaat van de Vlaamse verkiezingen in 2009. Tot deze conclusie kwam student politieke communicatie, Iskander De Bruycker, in zijn masterthesis aan de Universiteit Antwerpen. Wie vaak de krant leest of kijkt naar het journaal, kan gemakkelijker politieke partijen en thema’s aan elkaar linken. De politieke partij die de kiezer linkt met het meest prominente thema van het moment, heeft een garantie op verkiezingswinst. In 2009 was dat thema de financiële crisis.