Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Spatiotemporal beamforming for decoding motion-onset Visual Evoked Potentials: a BCI study

Arno Libert Benjamin Wittevrongel
Brein-computer interface gebaseerd op EEG en mVEP met een spatiotemporal beamformer classifier vergeleken tegenover SVM en SWLDA. Hybride BCI met P300 en mVEP en de invloed van translatierichting werd ook bestudeerd.

Receptieonderzoek naar Geronimo Stilton

Yannick Hindryckx
In 2010 werd de verkoop van elektronische boeken in Vlaanderen geschat op 30 000 exemplaren. Dat is 0,21% van de boekenmarkt. Sinds de lancering van de Ipad in juli 2010 is de verkoop van e-boeken ongeveer verdrievoudigd. De verwachting is dat de verkoop van dit soort boeken, naar het voorbeeld van Nederland, in 2011 exponentieel zal toenemen.  Elektronische boeken, én digitaal lezen, kent in Vlaanderen voorlopig dus nog weinig succes. De traditionele manier van lezen, met zwarte letters op wit papier, geniet nog steeds de voorkeur van volwassen boekenlezers.

Videogames in Generaties: Structuren, Strategieën, Standaardgames

Tim Tavernier
 
                                                                                              Tavernier Tim
 
De Eerste Videogame Historiek is er!
 
“Videogames are the new rock ’n roll” zei meesterontwerper Shigeru Miyamoto, gezien als de Steven Spielberg van videogames, over zijn job als gameontwikkelaar. Rock ’n roll is ook deze eerste geschiedenis van videogames: energiek, grensverleggend en rebels. Getiteld Videogames in Generaties: Structuren, Strategieën en Standaardgames.
Waarom?

Emulatie van videogames

Stefan Creemers
Videogamehelden staan op uit de dood
 
Emulatie heeft, zoals de titel van dit artikel reeds laat vermoeden, te maken met de thans wijdverspreide bezigheid van het spelen van videogames. Mary Poppins, Pippi Langkous, kapitein Zeppos en andere helden van weleer hebben de dag van vandaag afgedaan en zijn systematisch vervangen door hun digitale tegenhangers. We hebben het hier over de gebroeders Mario & Luigi, Lara Croft, Pokémon en een hele resem andere videogamekarakters, zij zwaaien de scepter in het hedendaagse entertainmentlandschap.