Aberystwyth University. (n.d.). Master in Creative Writing. Programme Specifications. Retrieved from http://www.aber.ac.uk/en/programme-specs/index.html?s=Q394-MA
ArtEZ hogeschool voor de kunsten. (n.d.). Bachelor in Creative Writing. Competenties. Retrieved from http://www.artez.nl/schrijven/Creative_Writing/Studie/Competenties
Binnemans, S. (n.d.). Romans. Retrieved from http://www.suzannebinnemans.be/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=58
Boekentaal. (n.d.). Kristien Hemmerechts. Retrieved from http://www.boekentaal.info/id126.htm
Bogaert, G. (n.d.). Over de auteur. Retrieved from http://giebogaert.wordpress.com/overdeauteur/
Bontenakel, D. (2013). Over schrijfscholen. Retrieved from http://www.dimitribontenakel.com/uncategorized/over-schrijfscholen/#comment
Bontenakel, D. (n.d.). Boeken. Retrieved from http://www.dimitribontenakel.com/boeken/
Carbon, J.J. (1986). Toward a Pedagogy of Composition: Exploring Creative Potential. College Music Symposium, 26, pp. 112-121. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/40373828
Cohen, S. (1998). Some Aspects of Michelangelo’s Creative Process. Artibus et Historiae, 19(37), pp. 43-63. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1483610
Creatief Schrijven vzw. (2011). Beleidsplan Creatief Schrijven vzw 2012-2016. Van fictie tot e-frictie. Antwerpen: Creatief Schrijven vzw.
Creatief Schrijven vzw. (2013a). Home. Retrieved from http://www.creatiefschrijven.be/index.php
Creatief Schrijven vzw. (2013b). SchrijversAcademie. Retrieved from http://schrijversacademie.creatiefschrijven.be/
Creatief Schrijven vzw. (2013c). Opleiding. Retrieved from http://schrijversacademie.creatiefschrijven.be/opleiding/
Creatief Schrijven vzw. (n.d.). Basisjaar Literair Schrijven. Retrieved from http://www.creatiefschrijven.be/index.php?action=agendadetail&agenda=8472&select_onderdeel=1970
De Bezige Bij Antwerpen. (2013). Op de hoogte haalt shortlist Academica Literatuurprijs. Retrieved from http://www.debezigebijantwerpen.be/tag/christophe-van-gerrewey/
De Geus. (n.d.). Auteurs: Kristien Hemmerechts. Retrieved from http://www.degeus.nl/auteurs/auteur/kristien-hemmerechts.html
De Prins, P. (2011). Het duurzaam managen van engagement en talent binnen culturele organisaties. De meerwaarde van HRM. In A. Schramme, B. Verbergt, D. De Corte & P. De Pelsmacker (Eds.), Cultuurmanagement. De regels van de kunst (pp. 363-394). Leuven: Uitgeverij LannooCampus.
De Prins, P. (2012-2013). Cursus Human Resources Management. Kernvraag 2. Antwerpen: Universiteit Antwerpen.
Dewulf, B. (2009). Ik kies voor mijn talent. Schiedam: Uitgeverij Lannoo nv en Scriptum Uitgeverij.
Flinders University. (n.d.). Major - Creative Writing. Retrieved from http://www.flinders.edu.au/courses/rules/undergrad/majors/ba-crwr.cfm
Janssen, K. (n.d.). Boeken. Retrieved from http://www.koletjanssen.be/boeken/
Lampel, J., Lant, T., & Shamsie, J. (2000). Balancing Act: Learning from Organizing Practices in Cultural Industries. Organization Science, 11(3), pp. 263-269. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/2640260
Lasters, R. (n.d.). Proza. Retrieved from http://www.ruthlasters.be/proza.htm
Light, G. (2002). From the personal to the public: Conceptions of creative writing in higher education. Higher Education, 43(2), pp. 257-276. doi: 10.1023/A:1013728500652
Lingsma, M., & Scholten, M. (2007). Coachen op competentieontwikkeling. Soest: Nelissen.
Marain, E. (n.d.). Identity Card. Retrieved from http://www.elisabethmarain.be/
Mortelmans, D. (2009). Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden. Leuven: Acco.
Neefs, I., Verbeeck, M., & Hendrickx, M. (2012). Wie schrijft die blijft: onderzoek naar de behoefteanalyse van het eerste jaar van de hervormde SchrijversAcademie. (Groepsopdracht Effectieve Opleidingen Universiteit Antwerpen). Antwerpen: Universiteit Antwerpen.
OscarOnline. (n.d.). Over Oscar. Retrieved from https://www.oscaronline.be/index.php?a=item/view/3
Schlusmans, K., Slotman, R., Nagtegaal, C., & Kinkhorst, G. (2000). Competentiegerichte leeromgevingen. Utrecht: Lemma.
Schoorl, M., Bartels, P.C.M., & Schoorl, M. (2004). Competentiemanagement als basis voor persoonlijke ontwikkelingsprofielen. Nederlands Tijdschrift voor Klinische Chemie Laboratoriumgeneeskunde, 29(5), 293-294.
Schramme, A., Verbergt, B., De Corte, D., & De Pelsmacker, P. (2011). Cultuurmanagement. De regels van de kunst. Leuven: Uitgeverij LannooCampus.
Seattle University. (n.d.). Bachelor of Arts in English/Creative Writing. Learning outcomes Creative Writing. Retrieved from https://www.seattleu.edu/artsci/english/default.aspx?id=41984
Segers, R. (2012). McClelland – iceberg model. Retrieved from http://robsegers.blogspot.be/2012/02/mcclelland.html
Stad Antwerpen. (n.d.). Competentiewoordenboek Stad Antwerpen. Retrieved from http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/37/027.Y29udGV4dD04MDM1NDE5.html
University of Oxford. (n.d.). Master in Creative Writing. Programme specification. Retrieved from http://www.conted.ox.ac.uk/students/PDFFiles/Programme%20Specs/MSt%20creative%20writing.pdf
Van Beirendonck, L. (2004). Iedereen competent. Tielt: Uitgeverij Lannoo nv.
Van Beirendonck, L. (2010). Iedereen content. Tielt: Uitgeverij Lannoo nv.
Verbeke, A. (n.d.). Biografie. Retrieved from http://www.anneliesverbeke.com
Vermeire, N. (2010). Competentiemanagement voor een beter werkende overheid? Een evaluatie van de effectiviteit van competentiemanagement in lokale besturen. (Masterscriptie Katholieke Universiteit Leuven). Leuven: Katholieke Universiteit Leuven.
Victoria, I. (n.d). Biografie. Retrieved from http://www.ivovictoria.com/page/biografie
Vlaamse Auteursvereniging. (n.d.). Wie zijn we? Retrieved from http://www.auteursvereniging.be/wie-zijn-we/
Vlaams Fonds voor de Letteren. (n.d.). Over het VFL. Retrieved from http://www.fondsvoordeletteren.be/nl/1/content/141/over-het-vfl.html
Interne documenten van Creatief Schrijven vzw:
Creatief Schrijven vzw. (2010). Verslag vergadering Commissie Vorming (intern document).
Creatief Schrijven vzw. (2012). Competenties en doelstellingen (intern document).
Creatief Schrijven vzw. (2013d). Uitleg hervorming (intern document).