Critical success factors of corporate social responsibility

Universiteit Antwerpen
2015
Lizanne Reefman &
Lisanne Maatman
  • Lisanne
    Maatman
Groen doen in het bedrijfsleven: De weg naar succesOver ongeveer honderd jaar dreigen wij, mensen, uit te sterven. Tenminste, dat zeggen de wetenschappers uit De Club van Rome, een groep onderzoekers die zich bezig houdt met duurzaamheid. Het dreigt enorm mis te gaan met onze wereld, maar we kunnen het tij nu nog keren. Wij kunnen nu geschiedenis schrijven. Worden wij herinnerd als helden? Of is er niemand om zich ons te herinneren?
Meer lezen

De positieve relatie tussen MVO & werkmotivatie: De invloed van communicatie en begripkennis.

KU Leuven
2015
Tinne
Van Hees
Beter gemotiveerde werknemers dankzij MVO.Maatschappelijk verantwoord ondernemen, kortweg MVO, leidt tot beter gemotiveerde werknemers. Werknemers die MVO ervaren binnen hun werkomgeving zijn meer vanuit zichzelf gemotiveerd. Ze werken niet enkel voor hun salaris. Ze doen hun werk omdat ze dit graag doen, als echt nuttig ervaren of trots zijn op hun werk. Communiceren over MVO blijkt een van de factoren te zijn die helpen om de kwaliteit van werkmotivatie te verbeteren.In Europa heerst sinds het begin van de jaren 2000 een groeiende belangstelling in MVO.
Meer lezen