Beroemdheden in luxe-advertenties : de modererende impact van congruentie op de effectiviteit van multiple product endorsement

Universiteit Gent
2015
Firminia
Van Impe
  • Firminia
    Van Impe
 “Meus, What Else?”Shakira poetst haar tanden met Oral-B, Penelope Cruz drinkt al graag eens een Schweppes en George Clooney is verlekkerd op Nespresso. Dit fenomeen waarbij beroemdheden ingezet worden als vertegenwoordiger van een merk, wordt in de reclamewereld celebrity endorsement genoemd. Vaak blijkt dit een effectieve marketingtechniek en het succesverhaal met de vallende piano kan dit bevestigen. Maar hoe gedraagt dit fenomeen zich in een luxecontext?
Meer lezen

Insects as food

KU Leuven
2015
Aurélie
Meeus
Insecten als voeding: de toekomst, of toch niet?Het wordt wel eens gezegd dat insecten het voedsel van de toekomst is. Het eten van insecten is meer en meer een actueel thema aan het worden. InleidingStel het u eens voor: geen vlees of vis meer op je bord, maar insecten. Zul je sneller geneigd zijn het te gaan eten als iedereen het doet? Of blijf je walgen bij het idee alleen al? Deze thesis heeft een kijk op het feit of mensen hun walg-neiging kunnen overwinnen door het zien eten van insecten door andere mensen.
Meer lezen

Evaluerend onderzoek na twintig jaar NAFTA & vooruitblik op TTIP

Universiteit Antwerpen
2015
Bart Cornelissen &
Cedric Brosens
  • Cedric
    Brosens
De masterthesis, geschreven door de TEW-studenten Bart Cornelissen en Cedric Brosens, behandelt twee handelsverdragen, namelijk NAFTA (North-American Free Trade Agreement) en TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), die plaatsvinden in de wereldwijde trend van globalisering, handelsliberalisering en economische integratie. Het zijn echter controversiële akkoorden met vele voor- en tegenstanders. Er bestaat veel onenigheid over de effecten van deze vrijhandelsverdragen. In het eerste deel wordt er teruggeblikt op NAFTA, dat reeds 20 jaar bestaat.
Meer lezen