Understanding the role of customer inertia in the B2B service context

Universiteit Gent
2022
Thomas
Landuyt
Dit onderzoek herdefineert consumenteninertie in de B2B context van een unidimensionaal consturct tot een 3 dimensionaal construct. Dit onderzoek concludeert dat consumenteninertie kan voortvloeien uit gedragspatronen, cognitieve processen en affectieve attitudes van de klant.
Meer lezen

De impact van sportsponsoring op de koopintenties van voetbalfans en de invloed van hun loyaliteit aan het team

Vrije Universiteit Brussel
2020
vic
berends
Deze scriptie onderzoekt de invloed van sportsponsoring op de fans van Club Brugge K.V. Hierbij wordt gekeken naar de koopintentie van de fans ten aanzien van verschillende merken, en de rol van teamloyaliteit.
Meer lezen

Hoe kan klantenontrouw in een business-to-businessomgeving vermeden worden?

Vrije Universiteit Brussel
2014
Laura
Famelaer
Bedrijven winnen de strijd tegen klantenontrouw    Brussel – 29/09/2014 Denigrerende meningen, negatieve ervaringen of slechte kwaliteit liggen vaak aan de basis van klantenontrouw (d.i. wanneer een klant beslist niet terug te keren naar een bedrijf). Bedrijven waren tot nu ongewapend in deze strijd, maar kunnen nu de strijd aan dankzij het onderzoek van Laura Famelaer, M.Sc. in de Communicatiewetenschappen.Laura, een uitdagend onderwerp. Hoe ben je te werk gegaan?Ik heb proberen te achterhalen hoe klantenontrouw tussen bedrijven vermeden kan worden.
Meer lezen