visualisaties van lidardata in een educatieve setting

Universiteit Gent
2021
Jana
Ameye
Ter bevordering van het georuimtelijk denken worden drie verschillende visualisatiemethoden vergeleken met elkaar met als doelstelling de implementatie in het onderwijs. De visualisaties werden vervaardigd met lidardata, een toonaangevende laserscantechnologie, waarbij de methode van de hillshading uiteindelijk de voorkeursvisualisatie bleek te zijn voor leerlingen en studenten uit België en Mexico. Aan de hand van een viertal competenties kunnen deze beelden in de klas stapsgewijs worden geïmplementeerd ter bevordering van het ruimtelijk denken.
Meer lezen

Optimalisatie van de kaart met de meest kwetsbare en waardevolle bossen in Vlaanderen

Universiteit Gent
2018
Sofie
Bogaert
  • Heleni
    Vanthillo
In de scriptie worden mogelijkheden aangereikt om technische correcties toe te passen op de ingetrokken Boskaart. Op deze manier zal de kaart nauwkeuriger en duidelijker leesbaar zijn voor de burger.
Meer lezen

Geografische data toegankelijker maken

Hogeschool PXL
2013
Dennis
Desutter
Mijn stageopdracht bestond eruit de beschikbare geografische data van de Stad Genk te integreren in het midoffice. Dit is voornamelijk interessant om eindapplicaties rond te maken. Niet alleen voor de burgers van Genk die bepaalde geografische informatie willen opvragen, maar ook voor andere stadsdiensten die baat kunnen hebben bij het gebruik van ruimtelijk inzichtelijke informatie.Het Geografisch Informatie Systeem:Vooraleer ik aan deze opdracht kon beginnen moest ik inzicht krijgen in hoe het GIS, geografisch informatie systeem, dagelijks gebruikt wordt door de stadsdiensten.
Meer lezen

Het bouwblok en quality of life: een typologie van de Antwerpse leefomgeving op basis van een sliding neighbourhood-benadering

KU Leuven
2011
Kasper
Cockx
DE KWALITEIT VAN JE LEVEN IN HET 21STE-EEUWSE GEGEVEN
Moet het nog gezegd worden dat de manier waarop de mens de laatste decennia met de Aarde omspringt kwalijke gevolgen heeft en dreigt te hebben voor de wereld waarin we leven?
Meer lezen