Turning Competency Data into Actionable Insights for Teachers

KU Leuven
2023
Lara
Roosens
Winnaar Klasseprijs
Deze masterthesis richt zich op het ontwerpen, ontwikkelen en evalueren van een learning analytics dashboard, specifiek gericht op leraren in het middelbaar onderwijs. Het dashboard biedt een visueel overzicht van essentiële informatie. Het doel is om leraren in het secundair onderwijs te ondersteunen door hen de nodige informatie te bieden om een beter begrip van hun studenten te krijgen, weloverwogen beslissingen te nemen en administratieve taken te verminderen.
Meer lezen

Het ontwerpen van een composiet vouwfiets om de gebruikservaring van pendelaars te verbeteren

Universiteit Gent
2017
Thomas
Vervisch
Deze thesis toont aan hoe de studie omtrent een product en het herontwerpen van een product vanaf nul, in deze case study een vouwfiets, tot een disruptief ontwerp kan leiden dat het gebruiksgemak en de gehele gebruikservaring van stakeholders kan verbeteren. Dit gebeurt door een User Centered Design methodologie toe te passen en te vertrekken vanuit gebruikerstesten in de correcte context.
Meer lezen

User centered design filosofie als basis voor de analyse van de gebruikersinteractie ter verbetering van de non-invasieve bilirubinemeter.

Hogeschool West-Vlaanderen
2010
Delphine
Depuydt
De user centered bilirubinemeter, niet zomaar een product.
 Met deze twee begrippen ging Delphine Depuydt, studente industrieel ontwerpen aan de hogeschool te Kortrijk, een jaar lang aan de slag. In haar masterproef wordt het herontwerp van een medisch toestel stap voor stap geïllustreerd. Hierbij werd het huidige log, onhandig en frustrerend toestel omgevormd tot een compact en gebruiksvriendelijk werkinstrument. De aanpak, waarbij we de gebruiker centraal stellen, staat bekend onder de term ‘user centered design’.
Meer lezen