Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

The 'ad'ded value van corona-marketing: Kwantitatief onderzoek naar het scepticisme en de effectiviteit van cause-related marketingcampagnes ten tijde van de COVID-19-pandemie.

Universiteit Antwerpen
2021
Maura
Verdoliva
Kwantitatief onderzoek naar de effectiviteit en het scepticisme ten aanzien van reclamecampagnes die aangepast zijn in het licht van de COVID-19-pandemie. Werken campagnes die gekoppeld zijn aan een goed doel nog bij de jongvolwassen consument?
Meer lezen

De impact van (interne) creativiteit op de merkbekendheid van dienstverlenende bedrijven

Hogeschool Gent
2019
Céline
Penninck
In deze scriptie worden verbanden gezocht tussen (interne) creativiteit bij personen en de merkbekendheid van dienstverlenende bedrijven. Verder wordt ook concreet bestudeerd hoe deze creativiteit de merkbekendheid van deze bedrijven kan boosten en op welke manieren creativiteit bij werknemers kan worden gestimuleerd.
Meer lezen

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Vrije Universiteit Brussel
2016
Natasja
Van
Is gepersonaliseerde televisiereclame hét antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?
Meer lezen

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Vrije Universiteit Brussel
2016
Natasja
Van Buggenhout
Is gepersonaliseerde televisiereclame het antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?
Meer lezen

Adverteren in een wereld met andere spelregels: Een kwalitatieve studie naar de mening van gamers over het gebruik van in-game advertising in fantasy MMORPG’s en hun suggesties om de congruentie ervan te verbeteren

Universiteit Antwerpen
2016
Maarten
Cant
  • Sarah
    Desseyn
Het doel van deze masterscriptie is tweeledig.
Enerzijds gaat deze studie na hoe gamers staan tegenover het gebruik van in-game advertising (IGA) in fantasy MMORPG's. Anderzijds werd ook het belang van congruentie bij de implementatie van IGA onderzocht.

Meer lezen

Onbewuste beïnvloeding via NLP in reclame

KU Leuven
2010
Kasper
Bormans
 Het Gedeelde Geheim van Rasti Rostelli, Barack Obama en Coca-ColaCommunicatiewetenschapper x drong door tot de kern van ons (onbewust) handelen. Met zijn voorkennis uit de Bachelor filosofie (optie psychologie) en Master communicatie ging hij op zoek naar de onderlaag van ons gedrag.
Meer lezen

De juridische bescherming van geuren

Universiteit Gent
2010
Melissa
Van Doorselaer
Conflict en rechtspraak in het efemere rijk van de geurenGeuren en hoe ze te beschermen“Mon âme voyage sur le parfum comme l’âme des autres hommes sur la musique,” schreef Charles Baudelaire  in “Le spleen de Paris” (1869). In een stad waar gesofistikeerde parfums in hoog aanzien stonden, viel zijn stelling dat geurcomposities ons esthetisch evengoed kunnen beroeren en vervoeren als een sonnet, een sonate of een schilderij, op vruchtbare bodem.
Meer lezen

De Verenigde Naties en multinationale ondernemingen: Partners voor een betere wereld?

Universiteit Gent
2004
Kristel
Cuvelier
N.V. de VN?
 
Een conferentie van de Verenigde Naties, gesponsord door Coca-Cola? De Wereldkinderdag van UNICEF, u aangeboden door McDonalds? Shell krijgt een prijs voor “duurzame ontwikkeling” van het milieuprogramma van de VN? Het gaat hier niet om fictie maar om een snelgroeiend fenomeen: “partnerschappen” tussen de Verenigde Naties en multinationale ondernemingen. Niemand die weet hoeveel van dergelijke partnerschappen er bestaan. Intergouvernementele controle lijkt er nauwelijks te zijn.
Meer lezen

Merk-waardige communicatie

Andere
2002
Filip
Coertjens
Over de toekomst van de merkencommunicatie
Merken moeten mensen raken
 
Filip Coertjens
 

Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s, Douwe Egberts,… Vrijwel dagelijks komen we in aanraking met merken en hun reclame. Allemaal roepen ze om onze aandacht, het ene merk al wat harder dan het andere. Slechts weinigen weten die aandacht ook vast te houden…
 
Terwijl traditionele reclame vroeger het tovermiddel was om producten van gelijkwaardige kwaliteit van elkaar te onderscheiden, heeft het vandaag veel van zijn glans verloren.
Meer lezen