Onderzoeksvraag: Hoe kunnen we de leerlingen van de 2e en 3e graad problematische wiskundige leerinhouden aanbieden via STEM-onderwijs zodat ze deze items beter begrijpen?

VIVES Hogeschool
2017
Deirdre
Staessen
In het kader van onze bachelorproef voerden drie studenten een onderzoek uit naar hoe we wiskunde op een andere manier kunnen aanpakken in de klas aangezien vele kinderen hier moeilijkheden mee ervaren. Binnen het onderzoek gingen we op zoek naar het feit of de STEM-didactiek geschikt zou zijn om wiskundige moeilijkheden op een andere manier aan te bieden. We baseerden ons onderzoek op talrijke artikels, boeken en interviews met onderwijzers en directieleden en vertrekken daarbij vanuit het begrip STEM.
Meer lezen

Visuele Perceptie en Intelligentie. Een onderzoek naar mogelijke verbanden.

Odisee
2009
Pieter
Decock
Mijn journalistiek artikel vindt u samen met mijn eindwerk op de cd-rom die u per post zal worden toegestuurd. Reden hiervoor is mijn wens om de (bewust gekozen) lay-out te bewaren.
Meer lezen