Geurbeleving op events

Arteveldehogeschool Gent
2022
Jelle
Rijdant
  • Steffie
    Verploeg
  • Rachel
    Van den Elzen
  • Delfien
    van Ackere
Eventmanagers, organisatoren en marketeers stellen zich de blijvende vraag hoe ze de beleving van bezoekers kunnen optimaliseren. Het doelpubliek op verfrissende en originele manieren overtuigen, is dan ook wat marketeers en organisatoren al jaren bezighoudt.

Deze scriptie gaat in op deze vraag en tracht daar een antwoord op te geven vanuit een innovatieve hoek: geurmarketing. In deze thesis werden de mogelijkheden van geurmarketing in de eventsector onderzocht.
Meer lezen

'Reading Brussels': hét boekenevent voor Europese jongeren

Erasmushogeschool Brussel
2022
Nikita
Goossens
Wat trekt Europese jongeren aan op vlak van cultuur en hoe kan dit in het kader van culturele hoofdstad 2030 op een innovatieve manier geïmplementeerd worden in Brussel om er een duurzame meerwaarde van te maken voor de stad? Er bleek ruimte te zijn voor een routegebonden boekenevenement, dat ik uitwerkte als toeristisch-recreatief product.
Meer lezen

Eventmarketing: events succesvol promoten met social media

Arteveldehogeschool Gent
2016
Jana
Vantieghem
Social media is vandaag de dag een belangrijke communicatievorm en kan een grote meerwaarde bieden tot het promoten van evenementen. Dit wil echter niet zeggen dat de gekozen kanalen altijd op de juiste manier worden ingezet. Bijgevolg worden in deze scriptie tips gegeven om sociale media succesvol in te zetten voor het promoten van evenementen en geeft deze meer inzicht in het doel van eventmarketing.
Meer lezen