Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

The 'ad'ded value van corona-marketing: Kwantitatief onderzoek naar het scepticisme en de effectiviteit van cause-related marketingcampagnes ten tijde van de COVID-19-pandemie.

Maura Verdoliva
Kwantitatief onderzoek naar de effectiviteit en het scepticisme ten aanzien van reclamecampagnes die aangepast zijn in het licht van de COVID-19-pandemie. Werken campagnes die gekoppeld zijn aan een goed doel nog bij de jongvolwassen consument?

Interactie bij nieuwe sociale media in de modesector

Kika Rooselaer
Sociale media is uitgegroeid tot een onmisbare tool voor de marketing van een bedrijf. Recentere ontwikkelingen in sociale media, met bijkomende interactiemogelijkheden, doen de vraag rijzen wat het nut ervan kan zijn voor de marketing in de modewereld.

De winstgevendheid van een market timing strategie via technische analyse. Een onderzoek in ontwikkelde en opkomende markten

Joell De Smet
De voorspellingskracht en winstgevendheid van actieve beleggingsstrategieën wordt vergeleken met de passieve strategie om na te gaan of het mogelijk is om betere beleggingsbeslissingen te nemen dan het aanhouden van een buy-and-hold beleggingsportefeuille.

Mobile advertising: illusion or solution?

Geoffrey Crols
Mobile advertising: illusion or solution?De consument aan het woordEen nieuwe trend in het reclamelandschap: adverteren op de gsm, ook wel mobile advertising genoemd. De boomende verkoop van smartphones klinkt bij mobiele adverteerders als muziek in de oren. Maar staat de consument hierop te wachten? Recent onderzoek van de sectie Bedrijfscommunicatie aan de Katholieke Universiteit Leuven deed een poging om de mening van de Belgische consument te achterhalen.Waar de consument ook gaat of staat, de kans dat hij reclame-uitingen opmerkt, is zeer groot.

Social and Economic Influence of Ahmadiyya Muslim Community in Flander Belgium

Khalid Saiffullah
 Migration has a long history since the birth of humanity. The largest movements of people in history were the barbarian migrations that overran the Roman Empire in the 4th and 5th centuries AD and the Atlantic Migration to the Americas from the early 1800s to the early decades of the 20th century. For a thousand years, from the end of the Roman Empire in the West until the middle of the 15th century, the history of Europe, Asia, and North Africa consists of an almost unbroken series of invasions, wars, and conquests.