Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Ontwikkeling van een STEM-project voor de 3de graad TSO: onderzoek naar de effecten van grondwaterwinning op verdroging en vegetatie.

Universiteit Gent
2022
Noah
Fuhrmann
Winnaar Klasseprijs
Onze natuur redden en intussen wetenschappen en wiskunde leren? Het kan! In STEM-lessenpakketten gebruiken leerlingen wetenschappelijke en technische kennis om maatschappelijke problemen op te lossen. De educatieve masterscriptie onderzoekt de criteria voor doeltreffende STEM-projecten en ontwikkelt een lessenpakket over een brandend actueel milieuprobleem: verdroging.
Meer lezen

Gekleurd kunstonderwijs: een kwalitatief onderzoek naar de interculturele opvattingen en lespraktijken van kunstleerkrachten in het secundair onderwijs

Vrije Universiteit Brussel
2022
Ester
Vanherck
Omwille van de veronderstelde waarde van kunstonderwijs in multiculturele onderwijsomgevingen en om een zicht te krijgen op zinvolle interculturele leeractiviteiten en pedagogische uitgangspunten, brengt deze masterproef interculturele opvattingen en lespraktijken van kunstleerkrachten in het secundair onderwijs in kaart. Dit onderzoek hoopt een licht te werpen op de rol van kunstvakken in het kader van pluralistisch intercultureel onderwijs en zodoende schoolbesturen en beleidsmakers aan te sturen naar integrale pluralistische visies om leerlingen van kleur te empoweren.
Meer lezen

Succescriteria voor een vlotte opstart van G-atletiek

Arteveldehogeschool Gent
2020
Elgin
Gillebert
  • Joaquim
    Fatoïchan De Meester
In deze scriptie onderzoeken we wat de succescriteria zijn voor een vlotte opstart van een G-werking in een sportclub. Daarnaast toetsen we de geselecteerde succescriteria in de praktijk door zelf onze G-werking op te stellen. Ten slotte stelden we ook een event bundel op voor het organiseren van een introductiedag.
Meer lezen

Criteria die het online succes van een robo-advisor bepalen

KU Leuven
2018
Joachim
Van der Hulst
Deze masterproef is gemaakt met als doel het online succes van een robo-advisor te achterhalen. Aangezien er nog geen onderzoek naar gedaan is, is dit een relevante studie en ook een interessante leerwijze hoe dit moet worden aangepakt. De data is verzameld door zelf de robo-advisors te analyseren en te toetsen aan de Web of Trust-indicatie, welke een gratis online tool is dat de betrouwbaarheid van een website aangeeft. De criteria om de data op te baseren is afkomstig uit literatuur van informatiesystemen. Hierdoor was het mogelijk om het succes van een robo-advisor te bepalen. Uit de resultaten, die via PLS-PM en recursive partitioning zijn opgesteld, is gebleken dat systeemkwaliteit een positieve impact heeft op het succes van een robo-advisor. Meer specifiek moet een robo-advisor toegankelijk zijn op verschillende toestellen en moet de tool op de website duidelijk aanwezig zijn. Dienstkwaliteit en informatiekwaliteit hebben een negatieve impact op het succes van een robo-advisor.
Meer lezen