Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Hoe een innoverende start-up te introduceren in Nederland met een beperkt budget

Thomas More Hogeschool
2021
Indy
Vanbeveren
Een start-up zijn processen bekijken, verbeteren en internationaliseren. Dit met als hoofddoel om van Simba Service een Europees succesverhaal te maken.
Meer lezen

Het mediahuis van morgen. Hoe het ontwerp van een mediahuis kan anticiperen op een veranderlijke toekomst, meer specifiek op de uitgesproken tendens tot uitbesteding.

KU Leuven
2019
Dorien
Moonen
Deze masterproef gaat over het mediahuis van morgen en hoe het architecturale ontwerp kan anticiperen op een veranderende toekomst met een uitgesproken neiging tot outsourcing. De ontwerpmethode was echter net zo belangrijk omdat een fascinatie voor de context - de haven van Antwerpen - en het potentieel van zijn vormen werden gebruikt om het mediahuis van de toekomst te structureren en te stimuleren, wat resulteerde in deze 'mediacluster'.
Meer lezen

Talent Development for Millennials - Case study: Melexis

Hogeschool PXL
2018
Zino
Delsaux
Deze studie zal de Millennials onder de microscoop plaatsen door hun echte waarden en ambities - waar zij naar streven - te verduidelijken. Bovendien verkrijgen werkgevers best practices die, toepasbaar op hun lopende leer- en ontwikkelingsprogramma's op de meest efficiënte en effectieve manier. Deze scriptie zal het materiaal samenvatten in een blauwdruk, die het belang blootlegt van interne bedrijfsprogramma's die de aantrekkelijkheid, betrokkenheid en retentie van Millennials bepalen.
Meer lezen

ARTEpreneur: Legal clinic voor student ondernemers

Arteveldehogeschool Gent
2017
Nikita
Colpaert
  • Stijn
    Bril
  • Ellen
    Broes
  • Nikita
    Colpaert
  • Robin
    Van de Sompel
  • Fabienne
    Verschelde
Deze bachelorproef bestaat uit drie uitgeschreven juridische adviezen, elk met hun eigen standpunt en onderwerp. Elk advies werd volgens een vast stramien uitgewerkt en heeft telkens de juridische probleemstelling van de student-ondernemer als vertrekpunt. De topics van de juridische adviezen zijn: het beheren van een legale webshop, het creëren van een evenementenbureau en het tewerkstellen van kinderen jonger dan 15 jaar.
Meer lezen

'Vergeet-mij-nietje'

Thomas More Hogeschool
2017
Amber
Feijen
  • -
    -
De tijd is gekomen om terug te keren naar onze natuur. We gaan steeds meer toe naar een resultaat gedreven economie. Op kantoor wordt je voortdurend op de schouders getikt door een van je collega’s en in een koffiebar ben je ook meer bezig met je omgeving dan met je werk. We missen een plek waar we rustig kunnen werken en brainstormen, een plek waar je je volledig kan focussen op je eigen werk.
Meer lezen

De buitenlandse correspondent in Rusland van 1990 tot 2015

KU Leuven
2015
Elien
Decommer
  • Elien
    Decommer
 Al twitterend door Moskou: de buitenlandse correspondent in RuslandOnderzoek naar de buitenlandse correspondent in RuslandMinder betaald, meer freelance, geringer in aantal en misschien zelfs geen permanent verblijf meer in Moskou, maar toch nog belemmerd door de Russische geheime dienst. Zo ziet de toekomst eruit voor de buitenlandreporter in Moskou. Dat heeft een studie bevonden van de student journalistiek Elien Decommer.Het onderzoek werd verricht via negen semigestructureerde diepte-interviews met journalisten die werken of hebben gewerkt als voltijds verslaggever in Moskou.
Meer lezen

Dood of brood? Een bevraging van beginnende freelance journalisten.

Erasmushogeschool Brussel
2013
Emma
De Vleeschauwer
BEGINNENDE FREELANCE JOURNALIST MOET GOEDE ZAKENMAN ZIJNBeginnende journalisten hebben één kans op vier om als freelancer te starten. Waar ongeveer de helft hier ook bewust voor kiest, had de andere helft liever een vaste betrekking gevonden. Over freelance journalisten wordt dan ook vaak geschreven dat ze niet al te best behandeld worden door mediabedrijven. De Nederlandse Vereniging van Journalisten heeft het jaar 2013 daarom zelfs uitgeroepen tot “het jaar van de freelancer”.
Meer lezen

Hoe wordt u een sterk merk? Personal branding

KU Leuven
2011
astrid
boelen
Ik, een merk?Zichzelf verpakken als een merk, het is geen nieuw concept. Bij celebrities en toppolitici zien we al jaren sterke merken die zichzelf uitstekend verkopen. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan Goedele Liekens, Oprah Winfrey of Madonna.
Meer lezen

Proteus, een nieuwe acteursmythe?

Universiteit Antwerpen
2010
Lien
Van Steendam
Acteur (m/v) met talent                                
Lien Van Steendam
 
Werk, en de vreugde komt vanzelf. Boerenwijsheid, maar dan uit de mond van Goethe, het kunstenaarsideaal zelve. Of hoe werk een basisbehoefte is. Een job waarmee we ‘onze boterham verdienen’ en waarin we ons ei kwijt kunnen. Omdat we ons zonder wat minder mens voelen. Jammer van die economische wetten en andere bezwaren die arbeid liefst in geld uitdrukken en de ene job daarbij al wat meer waarderen dan de andere. Of: hoe die basisbehoefte niet bij iedereen gemakkelijk wordt ingevuld.
Meer lezen