Hoe kunnen ondernemingen digitaal verkopen?

Mathijs
Vandendriessche

Ben jij diegene die vooraleer je een product aankoopt, nog eens de website bekijkt van dat product? Communiceer jij ook met je leveranciers op social media? Ga jij ook nooit verder dan de eerste pagina op Google of koop je enkel nog online? Wees gerust, de meerderheid zal zich herkennen bij deze vragen. Consumenten zoeken op een heel andere manier naar producten en vinden zelf hun weg naar hun behoefte. Het is aan de ondernemer de taak om deze weg vindbaar te maken.

Stap mee op de digitale trein

De digitale revolutie is al een enige tijd bezig en zal in de toekomst ons zeker niet verlaten. Voor ondernemers is het belangrijk om op de digitale trein te stappen en zich actief innoveren op het web. Echter zijn verschillende ondernemingen nog niet mee met de digitale vernieuwingen in het bedrijfsleven. Vele ondernemingen investeren niet in het digitale, en blijven verkopen zoals het nu is. Ze streven niet naar een innovatieve verandering en blijven bij het gewone verkopen. Echter willen consumenten geen ongewenste bezoeken, telefoons of e-mails ontvangen. Ze willen de onderneming zelf ontdekken via offline en online kanalen. Maar vele ondernemingen kunnen deze consumenten niet overtuigen, waardoor ze naar de concurrentie stappen.

Het doel van dit onderzoek is om onbekende bezoekers naar je website te krijgen en deze te laten omvormen tot leads. Ik wil ondernemingen leren, hoe men een online lead generation plan moet opstellen. Via deze manier wil ik de digitale kanalen stimuleren bij ondernemingen. Ieder hoofdstuk bestaat grotendeels uit theorie. De theorie wordt verduidelijkt aan de hand van praktijkvoorbeelden. Deze praktijkvoorbeelden werden gerealiseerd door mijzelf.

Beleef het volledige online lead generation verhaal online

Het is belangrijk om deze informatie volledig te kunnen delen met ondernemers, daarom staat alle informatie op http://leadplan.be/.

Leadplan.be is een website, die volledig gebaseerd is op het online lead generation verhaal. Via dit kanaal, gekoppeld aan social media, kan ik eenvoudiger mijn doelgroep bereiken, namelijk de ondernemer die nog niet actief is op online marketing.

Afbeelding verwijderd.

Met dit eindwerk hoop ik andere ondernemingen aan te moedigen om klanten op een andere manier te verzamelen. Aan de hand van talrijke mogelijkheden en voorbeelden wil ik aantonen hoe men als onderneming bezoekers naar je website kan lokken en deze te laten omvormen tot leads. Potentiële leads zijn dan ook zeer cruciaal bij de ondernemer, want zonder leads heb je geen klanten en geen klanten hebben betekent geen omzet. Start dus niet te laat en stap mee op de digitale trein.

Download scriptie (6.13 MB)
Universiteit of Hogeschool
Hogeschool West-Vlaanderen
Thesis jaar
2017
Promotor(en)
Christophe Lagast