Moderne didactische werkvormen voor een lessenreeks crawl

Steve
D'Hondt

Moderne didactische werkvormen in een lessenreeks crawl.

 

Zwemlessen zijn niet de populairste lessen bij leerlingen. Vaak is er geen grote betrokkenheid van de leerlingen en zijn ze niet erg gemotiveerd. De leerkrachten hebben zelden oog voor dit probleem, ze houden liever vast aan hun leerkracht gestuurde les.

De leerkracht moet dus eens gaan nadenken over hoe hij zijn lessen interactiever kan maken, waardoor de leerlingen met meer zin naar zijn zwemlessen zullen komen. Hij zal moeten leren gebruik te maken van andere middelen die leerlingen aanzetten tot samenwerken, leren leren, sociaal vaardiger te worden. Hij moet ook nieuwe evaluatievormen ontwikkelen. Deze nieuwe middelen zijn de moderne didactische werkvormen die ik theoretisch heb onderzocht en heb omgezet in de praktijk. Het resultaat van dit onderzoek is gebundeld in mijn eindwerk: "Moderne didactische wervormen voor een lessenreeks crawl" .

Download scriptie (6.12 MB)
Universiteit of Hogeschool
Odisee
Thesis jaar
2008