Crisiscommunicatie door de ogen van een CEO: Een kwalitatief onderzoek naar de aspecten die CEO’s in acht nemen bij crisiscommunicatie

KU Leuven
2019
Paulien
Derden
22 Belgische CEO's werden geïnterviewd over hoe zij omgaan met crisismanagement en meer bepaald crisiscommunicatie. Er werd gevraagd hoe zij staan tegenover proactieve communicatie, de schuld erkennen en zich verontschuldigen. Ten slotte werd ook de rol van de juristen en communicatieverantwoordelijke bij het bepalen van crisiscommunicatie besproken.
Meer lezen

Financiële gezondheid van kmo's in Vlaanderen: een gender-issue?

Universiteit Gent
2019
Ellen
Bracke
  • Lise
    Moens
Het gaat over het verband tussen het gender van de bedrijfsleider en de financiële gezondheid van een kmo in Vlaanderen. We benaderen de financiële gezondheid via de door Graydon berekende multiscore.
Meer lezen

Ontwikkeling van een QRM-game

KU Leuven
2015
Peter-Jan
Geltmeyer
Het QRM-game leert CEO’s dat ze tot 90% meer tijd hebben!Beeld u in, u bent CEO van een productiebedrijf dat brandweerwagens produceert. Uw onderneming gaat steeds op zoek naar betere, goedkopere en snellere manieren om klanten te bedienen. Onlangs hoorde u over QRM: een veelbelovende productiestrategie die ervoor zorgt dat brandweerauto’s tot 90% sneller van de band rollen met een kostenreductie tot 30%. Klinkt mooi, dus besluit u enkele managers naar een expertisecentrum te sturen voor een QRM-game. Maar wat is een QRM-game?
Meer lezen

Managing Victory

KU Leuven
2015
Wouter
Labro
‘Managing victory’: CEOs in het voetbal Heeft een nieuwe CEO echt een invloed op de prestaties van een voetbalclub? De voetbalkranten staan vol van clubovernames waarbij een club vervolgens ook van CEO verandert. Maar is veranderen van CEO wel een verstandige beslissing? En wat moet die nieuwe CEO dan juist doen om succesvol te zijn? Grof geld uitgeven aan grote aankopen, een nieuwe coach binnenhalen,… ?
Meer lezen