Challenges Faced by Belgian Companies Wanting To Export or Establish in Sweden Regarding Swedish Working Culture With a Focus on Business Communication and How These Can Be Mitigated.

Arteveldehogeschool Gent
2020
Daphne
Haegheman
Deze scriptie behandelt de uitdaging en verschillen in cultuur die Vlaamse bedrijven tegenkomen als ze willen exporteren of vestigen in Zweden. Door middel van een kwalitatief, verdiepend onderzoek zijn de verschillen in werkcultuur met een focus op communicatie in kaart gebracht en zijn de voorstellen om deze uitdaging te vermijden voorgesteld.
Meer lezen

De groei van China: Een macro economische analyse

KU Leuven
2018
Valerie
Van Vlieberghe
Tijdsreeksanalyse gebaseerd op kwartaaldata a.d.h.v. een Bayesian Vector Autoregressionalayse die de economische groei van China analyseert. Omwille van een balanceeract van export naar private consumptie vooropgesteld door de Chinese overheid om de Chinese en globale economie van meer zuurstof te voorzien.
Meer lezen

Bloggen: een creatieve hype of nieuwe exporttool?

KU Leuven
2017
Kristien
Huygen
Fashionbloggers worden steeds belangrijker voor kledingmerken omdat ze kunnen zorgen voor publiciteit en naamsbekendheid. Echter, bloggers zijn ook in staat de fashion retailers te ondersteunen tijdens de internationalisatie, wat voor een ommekeer kan zorgen binnen de huidige internationaliseringsstrategieën.
Meer lezen

Duitse export: Analyse van de determinerende factoren

Universiteit Antwerpen
2015
Dieter
De Graeve
Kwaliteit van bedrijvennetwerk brandstof voor Duitse exportmotorOp dit moment staan de Duitse export en auto-industrie door enkele schandalen even onder druk, maar dat doet niets af aan het feit dat Duitsland er als enige grote Europese macht in geslaagd is om de financiële en economische crisis volledig en snel te doorstaan. Dat heeft het land in grote mate te danken aan zijn enorm sterke exportpositie. Dit succes is onder meer te danken aan een (politieke) ideologie gericht op kwaliteit op verschillende vlakken.
Meer lezen

Zakendoen met Zuid-Korea: Onderzoek naar interculturele werkervaringen van Vlaamse ondernemers in Zuid-Korea

KU Leuven
2015
Oona
Van Belle
ACHTER DE SCHERMEN VAN HET HANDELDRIJVEN MET ZUID-KOREANEN“Zakendoen met Zuid-Korea, Azië voor gevorderden”Samsung, Kia en LG zijn slechts enkele Zuid-Koreaanse exportproducten die we bijna dagelijks tegenkomen. Sinds de ondertekening van het vrijhandelsakkoord in 2011 nam de bilaterale handel met Europa sterk toe en er wordt verwacht dat dit zal blijven stijgen. Zuid-Korea is een interessante handelspartner aangezien deze grootmacht beschikt over hoogtechnologische bedrijven, een grote koopkracht en een voorkeur voor luxegoederen met een `Made in Europe` label. Uit een onderzoek van O.
Meer lezen

De zoektocht naar institutionele voordelen als drijfveer voor Indiase uitgaande FDI. Een toetsing van de Eclectic Theory van Dunning.

KU Leuven
2015
Madelein
van der Hout
  • Madelein
    van der Hout
Instituties grote rol bij aantrekken Indiase investeringenKwaliteit Nederlandse instituties doorslaggevendANTWERPEN – Onderzoek wijst uit dat de kloof in kwaliteit van Nederlandse en Indiase instituties een grote invloed heeft op de investeringsbereidheid. Indiase ondernemingen zien Nederland als gastvrij land met bijzonder goede instituties. Ook de goede overheidsbegeleiding is een motivatie voor Indiase bedrijven om een Nederlandse vestiging te openen.Binnen Europa is Nederland de ontvanger van de meeste investeringen vanuit India.
Meer lezen

Het belang van webshops als internationalisatiestrategie in de modesector: Een kwalitatieve studie

Thomas More Hogeschool
2013
Charlotte
Van Bocxlaer
Belgische KMO focust onvoldoende op buitenlandUit een onderzoek over het gebruik van webshops als internationalisatiestrategie blijkt dat kleine- tot middelgrote ondernemingen in België hun webshop niet bewust gebruiken als middel om naar het buitenland te trekken. Deze ondernemingen blijven vooral focussen op België, dit in tegenstelling tot hun buitenlandse collega´s.
Meer lezen