Hoe beïnvloeden Instagram Influencers het koopgedrag van Generatie Z?

Arteveldehogeschool Gent
2020
Jalean
Wansi
Generatie Z: hoe worden de consumenten van vandaag en morgen beïnvloedt door de opkomst van Instagram Influencers.
Meer lezen

De invloed van de mate van vermenselijking van digitale innovaties in fysieke winkels

KU Leuven
2020
Sara
Spiegel
Een studie naar de attitude van consumenten ten aanzien
van digitale innovaties en het mediërend effect van
customer experience en gevoel van afkeer
Meer lezen

Pricing: A behavioral approach

Universiteit Gent
2018
Pieter
Huycke
  • Jasper
    Dezwaef
In deze thesis wordt een nieuwe methode voor prijsbepaling voorgesteld. Deze methode maakt gebruik van reactietijden om zo accuraat als mogelijk te bepalen hoe de consument werkelijk kijkt naar de prijs die op een product gekleefd werd.
Meer lezen

The persuasive effectiveness of reassuring and fear arousing communication on consumer attitudes towards genetically modified food: an experimental research

Universiteit Gent
2009
Erlinde
Cornelis
 
Erlinde Cornelis
Master communicatiewetenschappen
Universiteit Gent
 
Genetisch gemanipuleerde voeding: de invloed van communicatie  
 
Op 1 januari 2009 heeft de Europese Commissie beslist om een hoeveelheid van 0.9% aan genetisch gemanipuleerde inhoud in voedingsmiddelen te tolereren, ook in zogenaamde ‘biovoeding’. Wettelijk gezien hoeft dit zelfs niet meer op de verpakking vermeld te worden. Deze berichtgeving is voor vele mensen verontrustend. Genetisch gemanipuleerde voeding wordt immers vaak gevreesd omwille van haar mogelijks nefaste gevolgen op lange termijn.
Meer lezen