Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Instagram influencers en luxe: De modererende impact van congruentie op de effectiviteit van merkprominentie

Laura Vanderwee
Het effect van merkprominentie op zowel merkattitude als aankoopintentie. Vervolgens gaan we hierbij ook de modererende impact van congruentie na en wordt er gekeken welke rol reclamewijsheid heeft binnen dit effect.

DE RECLAME-EFFECTIVITEIT VAN BEHAVIORAL TARGETING OP FACEBOOK, DE ROL VAN RECLAMEWIJSHEID EN HET EFFECT VAN PERCEIVED FAIRNESS

Britt Janssen
reclameWIJSHEID‘It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change’               ~Charles Darwin, 1809Adverteerders worden gedwongen om zich voortdurend aan te passen naar een nieuw reclameformat. Het medialandschap is continu in verandering: naast traditionele reclamevormen worden er steeds meer nieuwe reclamevormen ingezet om consumenten te triggeren. Het aantal blootstellingen aan reclame door kinderen en jongeren neemt voortdurend toe, alsook het steeds meer divers worden van gebruikte kanalen.

Facebook reclamewijsheid bij kinderen

Anne-Laure Declau
 Online reclamegeletterdheidlessen op school en prominente reclame zorgen voor een betere Facebook reclamewijsheid bij Vlaamse kinderen, surfbelemmering van ouders nietEr is reeds veel academisch onderzoek verricht naar de effecten van televisiereclame op jonge kinderen. De nadruk lag vooral op de ontwikkeling van hun cognitieve vaardigheden om op die manier reclame te herkennen en de overtuigende kracht te begrijpen. Daarnaast zijn er de laatste decennia ook veranderingen in de commerciële media gericht op kinderen opgetreden.