Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

The lived experience of participation of 5- to 8-year-old children with developmental problems: an inductive thematic analysis

Universiteit Gent
2018
Birger
Destoop
Deze scriptie poogt bij te dragen aan de volledigheid en geldigheid van het construct participatie van jonge kinderen met een ontwikkelingsproblematiek door de doorleefde ervaring van de kinderen zelf in kaart te brengen.
Meer lezen

Cultuurparticipatie en Gemeente Asse: Hoe kunnen wij vanuit de bibliotheek de anderstalige nieuwkomers (meer) laten participeren aan het open culturele aanbod dat er bestaat in de gemeente Asse en zo de participatiedrempel wegwerken?

Erasmushogeschool Brussel
2018
Anna
Kalaschova
Voor elke individu is het belangrijk om “erbij te kunnen horen” in de samenleving, in de maatschappij. Om zich volwaardig te voelen en eenzaamheid en isolement tegen te werken is participatie belangrijk. Vandaar mijn onderzoek naar (cultuur)participatie bij de anderstalige nieuwkomers
Meer lezen

EEN LAATSTE PLEK: HET EINDE VAN EEN REIS Herbestemming Frans Klooster van Sittard tot een palliatief centrum in combinatie met een muziekschool

Universiteit Hasselt
2015
Sharon
Wouters
EEN LAATSTE PLEK: HET EINDE VAN EEN REISHerbestemming Frans Klooster van Sittard tot een palliatief centrum in combinatie met een muziekschoolDe dood. Misschien een luguber woord, maar iedereen zal er ooit mee te maken krijgen. Men hoopt natuurlijk dat dit moment voor zichzelf er nog lang niet zal aankomen, totdat de dood er soms toch opeens sneller is dan men gehoopt had. Hoe wil men dan zijn laatste dagen doorbrengen? Maar misschien de belangrijkste vraag van alles is, waar wil men die laatste dagen doorbrengen en uiteindelijk sterven?
Meer lezen

Een C++-applicatie voor visualisatie en analyse van drumperformances

Hogeschool Gent
2013
Vincent
Baeten
Muziekschool 2.0Een muziekinstrument leren bespelen is een proces dat veel tijd en inspanning vraagt van de (aspirant)-muzikant. Door veel te oefenen zal de muzikant na verloop van tijd vlotter worden in het bespelen van het muziekinstrument. Vlotter betekent echter niet noodzakelijk beter. Om meester te worden over het instrument heeft de muzikant er nood aan om gewezen te worden op zijn fouten, maar ook op de zaken die hij goed doet (dit geldt immers voor alle leerprocessen in het leven).
Meer lezen

Muziekinitiatie in het DKO, een duitse traditie - een Vlaamse uitdaging

LUCA School of Arts
2004
Ann
Leemans
Muziekinitiatie in het DKO: Een Duitse traditie, een Vlaamse uitdaging.
Een scriptie die in grote stappen de kleinste voetjes in het DKO Muziek aanbelangt …
door Ann Leemans, Muziekpedagoge
“Echt? Kunnen wij ook al naar de muziekschool?” De eerste en tweede klassers zitten wat ongeduldig op hun stoeltjes, met ogen vol spanning en in afwachting van wat nog gaat komen.
Meer lezen

Creatief musiceren

Hogeschool Gent
2003
Linde
Platteau
CREATIEF MUSICEREN
 
Inleiding
 
 Het is goed om jezelf te zijn in deze wereld, jezelf te ontplooien en je talenten te ontwikkelen. Voor jongeren met een verstandelijke beperking is dat een opgave die niet te onderschatten is.
Meer lezen