Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Hoe beïnvloeden Instagram Influencers het koopgedrag van Generatie Z?

Jalean Wansi
Generatie Z: hoe worden de consumenten van vandaag en morgen beïnvloedt door de opkomst van Instagram Influencers.

Online content in de Jupiler Pro League: hoe je als voetbalclub niet buitenspel te laten zetten

Nick Van Honste
Een studie over social media, online sponsored content en
digital storytelling in het Belgische voetbal.

Geluk zit in een klein hoekje

Be Goris
Hoe kan Dienst Ondersteuningsplan (DOP) de levenskwaliteit verhogen voor personen met een beperking

Het succesvol inzetten van digitale storytelling via B2C communicatievideo’s

Silke Vanhaute
Deze bachelorproef gaat over digitale storytelling via videocommunicatie. Een organisatie kan digitale storytelling succesvol implementeren door stil te staan bij de basiselementen en het opgesomde stappenplan te doorlopen. Daarnaast moet de organisatie rekening houden met enkele externe factoren zoals de cultuur en samenleving.

HOE KAN JE JONGEREN EN JONGE OUDERS MET BEHULP VAN EEN 360° ANIMATIEVIDEO SENSIBILISEREN OM OP EEN VERSTANDIGE MANIER OM TE GAAN MET DE GEVAREN IN EEN STERK EVOLUERENDE DIGITALE WERELD?

Tom Franck
In deze scriptie werd onderzocht hoe je jongeren met behulp van een 360° animatievideo kan sensibiliseren over de gevaren in een digitale wereld, specifiek cyberpesten.

Hoe kan je als leerkracht digital storytelling in de klas gebruiken om de schoolbuurt beter te leren kennen?

Kelly Verhack
Digital storytelling is in deze bachelorproef een middel om als leerkracht de schoolbuurt (en de leefwereld) van de leerlingen beter te leren kennen en om leerlingen een stukje mediawijzer te maken. Tijdens het project maken leerlingen een digital story over een plaats waar ze graag en vaak komen. De leerkrachten en de school leren op deze manier nieuwe interessante plaatsen in de schoolbuurt kennen en kunnen eventueel op zoek gaan naar (nieuwe) samenwerkingsverbanden.

In the picture, a story about voyeurism

Renée Spronken
In de evolutie van de mens zijn veel ‘primitieve’ oergewoontes bedwongen door sociale conventies, van al deze sterke instincten is er een die men niet getemd krijgt.Ongeacht geslacht, leeftijd of cultuur de mens is een voyeur. We kunnen het simpelweg niet laten om mensen te begluren en te beoordelen, hoe gênant of gruwelijk de situatie ook er is een drang om even te kijken.

A Picture is Worth a Thousand Words: Storytelling with Instagram

Zane Verdina
Achter de mistEven geleden, toen er nog werd gewerkt aan mijn scriptie, vroeg een vriend aan mij: Vertel me nu eens waarom Instagram zo populair is? Waarom is iedereen zo wild van die filters? Deze vraag bevatte de essentie, het meest wezenlijke onderdeel van instagram – de filters. De mogelijkheid om met één klik een foto door een filter te halen, maakte Instagram een nieuw, interessant en aantrekkelijk instrument.Maar draait het alleen om de filters? Neen, dit is enkel de top van de ijsberg, en er valt veel meer te verkennen, voldoende om een thesis te vullen.