Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.
To Give or not to Give: Examining the prosocial effects of a 360° video documentary supporting a clean water charity.
Met Virtual Reality heb ik in een experiment een 360-graden video getoond over de vluchtelingencrisis. In mijn onderzoek wilde ik nagaan of de VR-ervaring een positievere invloed had op proefpersonen hun donatie-intentie dan traditionele media.
Deze studie onderzoekt in hoeverre respondenten de intentie hebben om de app Sharity te gebruiken, en welke aspecten deze intentie voorspellen. Sharity is een hypothetische app waarin men reclame kijkt in ruil voor donaties aan het goede doel.
Tijdens de Eerst Wereldoorlog werden verschillende financiële schenkingen en donaties voor België verzameld in Japan. Het land had verschillende motivaties om België te steunen, waaronder economische, diplomatieke maar ook emotionele drijfveren. Het was de Japanse massa media die oorspronkelijk de verspreiding van het nieuws over België in Japan mogelijk maakte.
De sleutel voor een efficiënte vrijwilligers management is de motivatie van de vrijwilliger achterhalen. Wat is de motivatie van vrijwilligers die voor een Joodse organisatie in Noord Londen werken, en speelt in deze doelgroep religie een rol?
Bv-schandalen en goede doelen, het kan geen kwaad.Liefdadigheidsinstellingen proberen steeds vaker Bekende Vlamingen te engageren om op te treden als boegbeeld in hun campagnes. Op die manier staan Vlamingen gunstiger tegenover goede doelen en stijgt de bereidheid om (financiële) steun te bieden. Maar wat gebeurt er indien bijvoorbeeld Koen Wauters als ambassadeur van Plan België verzeild zou raken in een schandaal?