Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

De marketinganalyse van cruisereizen voor Millennials en de impact van COVID-19

Hogere Zeevaartschool Antwerpen
2020
Lauranne
Coopmans
In dit onderzoek wordt aangetoond hoe de cruise industrie actueel inspeelt op de gemiddelde leeftijdsdaling van de cruisepassagier en zich richt op het jongerensegment. De interesse vanuit de cruisemaatschappijen voor deze doelgroep is een redelijk recent fenomeen en
vertaalt zich in het ontwikkelen van een aangepaste marketingstrategie. De actuele COVID-19
crisis versnelt het marketingvernieuwingsproces. De conclusie van de thesis luidt dat cruiserederijen zich moeten richten op de Millennials en moeten overwegen om influencermarketing toe te passen.
Meer lezen

Genderdiversiteit in het management en de waarde van cash

KU Leuven
2016
Tars
Witvrouwen
In deze scriptie werd nagegaan of het geslacht van de CEO en/of de verhouding mannen t.o.v. vrouwen in het management een impact heeft op de waarde van cash. De waarde van cash is de waarde die aandeelhouders hechten aan de aangehouden liquide middelen in de vorm van cash geld.
Meer lezen

Het effect van sociale media op de financiële resultaten van ondernemingen

Universiteit Antwerpen
2015
Britte
De Herdt
Twitteren beïnvloedt beursprijzenSociale media zoals Facebook en Twitter zijn een hot topic en al lang niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook bedrijven hebben dit tegenwoordig goed begrepen: ruim 70% van de 500 grootste Amerikaanse bedrijven heeft een Facebookpagina of Twitteraccount. Op amper tien jaar hebben sociale media het informatielandschap drastisch gewijzigd. Het is niet overdreven om te stellen dat de sociale media een ware revolutie in het informatielandschap hebben veroorzaakt.
Meer lezen