Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

The Moral Foundations of Attitudes Towards Genetic Manipulation in Humans

Universiteit Gent
2023
Jolien
De Clercq
In deze scriptie werd onderzocht of er een verband is tussen de genetische manipulatie van mensen en moraliteit.
Meer lezen

Op zoek naar een verloren tijd en ruimte

Universiteit Antwerpen
2018
Jens
Van Rompaey
Deze scriptie bestudeert welke verschuivingen van
opvattingen over tijd en ruimte Charles Taylor weergeeft in "A Secular Age" Er is aandacht voor hoe en in welke
mate die verschuivingen vandaag relevant voor een cultuur die door het christendom
doordrongen is en er zich van afsluit. De focus ligt bovendien ook op hoe typisch christelijke concepten van ruimte
en tijd nog begrepen kunnen worden.
Meer lezen

Intiem Burgerschap

Universiteit Gent
2017
Jasper
De Cnuydt
Blootleggen van het heteronormatief karakter van onze maatschappij. Een oplossing hiervoor kan worden gevonden bij de opvoeding en het onderwijs.
Meer lezen

It was a business doing pleasure with you- over architectuur, prostitutie en respect

Hogeschool PXL
2006
Jan
De Weerdt
“It was a business doing pleasure with you” – over architectuur, prostitutie en respect
 
In tegenstelling tot wat door velen als feit beschouwd wordt, is interieurarchitectuur niet langer een synoniem voor esthetiek. Dit lijkt een schril contrast te vormen met onze hedendaagse samenleving, aangezien het esthetische beeld onmiskenbaar centraal staat binnen onze maatschappij en als nooit tevoren dominant onze leefcultuur bepaalt.
Meer lezen

Merk-waardige communicatie

Andere
2002
Filip
Coertjens
Over de toekomst van de merkencommunicatie
Merken moeten mensen raken
 
Filip Coertjens
 

Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s, Douwe Egberts,… Vrijwel dagelijks komen we in aanraking met merken en hun reclame. Allemaal roepen ze om onze aandacht, het ene merk al wat harder dan het andere. Slechts weinigen weten die aandacht ook vast te houden…
 
Terwijl traditionele reclame vroeger het tovermiddel was om producten van gelijkwaardige kwaliteit van elkaar te onderscheiden, heeft het vandaag veel van zijn glans verloren.
Meer lezen