Hoe kan het inzetten van de muzische domeinen de betrokkenheid van de leerlingen 2e graad basisonderwijs verhogen tijdens een museumbezoek met een rondleiding?

Kirstie Jansen Marijke Kaekebeke
Persbericht

Hoe kan het inzetten van de muzische domeinen de betrokkenheid van de leerlingen 2e graad basisonderwijs verhogen tijdens een museumbezoek met een rondleiding?

Het ontworpen theoretisch kader pasten we toe in praktijk om te bekijken of de daadwerkelijkheid vergroot werd door de integratie van muzische domeinen.

Bibliografie

Aandachtspunten. (2016, 01 18). Opgehaald van Muzisch: http://www.muzischdewereldrond.be/aandachtspunten.asp
Betrokkenheidsverhogende. (2016, 02 16). Opgehaald van Egoscoop: http://egoscoop.nl/pdf/1801-21-25-Betrokkenheidsverhogende.pdf
Crul, K. (2015). Zeppelin, Didactiek voor muzische vorming. Kalmthout: Pelckmans.
Een rijke interventiedatabase op basis van de betrokkenheidsverhogende factoren. (2016, 02 04). Opgehaald van Onderwijs Maak Je Samen: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/actueel/een-rijke-interventiedataba…
Ferre Leavers benoemt de zeven betrokkenheidsverhogende factoren. (2016, 02 01). Opgehaald van Looqin: http://looqin.nl/blog/ferre-leavers-benoemt-de-zeven-betrokkenheidsverh…
Home. (2015, 12 15). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://onderwijs.vlaanderen.be/nl
Home. (2016, 01 27). Opgehaald van Speelkaartenmuseum: http://www.speelkaartenmuseum.be/
Index. (2016, 02 01). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs/index.htm
Laevers, F., & Heylen, L. (2013). Een procesgerichte aanpak voor 6- tot 12-jarigen in het basisonderwijs. Averbode: CEGO Publishers.
Muzische Opvoeding. (2016, 02 06). Opgehaald van VVKBAO: http://www.vvkbao.be/content/muzische-opvoeding-0
Muzische Vorming Eindtermen. (2016, 01 13). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs/lager-onderwijs/…
Poster Zeven Betrokkenheidsverhogende Factoren. (2016, 01 29). Opgehaald van Onderwijs Maak Je Samen: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/actueel/poster-zeven-betrokkenheids…
Struyven, K., Baeten, M., Kyndt , E., & Sierens, E. (2009). Groot worden . Tielt : LannooCampus .

Universiteit of Hogeschool
Lerarenopleiding Secundair Onderwijs Plastische Opvoeding en Project Kunstvakken
Publicatiejaar
2016
Promotor(en)
Sandra Sannen
Kernwoorden
Share this on: