JWT Dialogue: Flash versus Silverlight

Tom Coemans
JWT Dialogue is één van de belangrijkste en oudste spelers op de Belgische internetmarkt. Het bedrijf, opgericht in 1998 onder de naam Virtuology, kende verschillende benamingen voor er definitief, in 2009, voor de naam JWT Dialogue werd gekozen. Sindsdien heeft JWT Dialogue het voorrecht om tal van grote nationale en internationale bedrijven, maar ook verschillende Belgische en Europese administraties, te begeleiden in hun internetstrategie. JWT Dialogue is een erkende leverancier van professionele internetdiensten, met referenties die thuishoren in de top 500 van de Belgische industrie.

JWT Dialogue: Flash versus Silverlight

JWT Dialogue is één van de belangrijkste en oudste spelers op de Belgische internetmarkt. Het bedrijf, opgericht in 1998 onder de naam Virtuology, kende verschillende benamingen voor er definitief, in 2009, voor de naam JWT Dialogue werd gekozen. Sindsdien heeft JWT Dialogue het voorrecht om tal van grote nationale en internationale bedrijven, maar ook verschillende Belgische en Europese administraties, te begeleiden in hun internetstrategie. JWT Dialogue is een erkende leverancier van professionele internetdiensten, met referenties die thuishoren in de top 500 van de Belgische industrie. Zo werd Nikon onlangs nog toegevoegd aan het klantenbestand van JWT Dialogue. Andere merken zoals Coca-Cola, Nuon en Carlsberg vullen het rijtje van historische klanten zoals Cisco en Camel aan.

Internet biedt vandaag een brede waaier van informatie aan, waardoor de consument almaar wijzer wordt. Bovendien wordt zijn koopgedrag sterk beïnvloed door de media. Het merk is niet langer de enige bron van informatie. De consument heeft tegenwoordig ook onmiddellijk en gratis toegang tot consumentenadviezen, deskundige adviezen en aanbevelingen van trendsetters. Daardoor moet een merk nieuwe types van consumentenrelaties opbouwen. JWT Dialogue helpt hierbij aan de hand van een open en betrouwbare dialoog. Het bedrijf creëert websites en applicaties, waarvan een belangrijk deel zich situeert in de marketingstrategie of communicatiestrategie van zijn klanten. Als creatief bureau zijn ze altijd op zoek naar de laatste technologieën en ontwerpmethoden, om zo aan de klanten een echte meerwaarde te geven. Een groot deel van de huidige marketingsites wordt gebouwd in Flash en Flex technologie. Het is een technologie die toelaat om performante multimediatoepassingen te maken, dynamisch aangestuurd waar nodig. Als we spreken over toepassingen die geen nood hebben aan multimedia, dan liggen de ontwikkelingscompetenties eerder op het ASP.NET vlak.

Met deze twee elementen voor ogen lijkt het dan ook vanzelfsprekend dat het alternatief dat Microsoft aanbiedt om met Silverlight te werken, perfect geïntegreerd met het .NET platform, toekomstperspectieven biedt, naast blijven werken met de twee aparte technologieën van Adobe en Microsoft.

Met de resultaten van deze masterproef wil JWT Dialogue nagaan of de combinatie .NET en Silverlight op termijn de beste optie is. Niet alleen om te weten wat de features zijn van de twee technologieën, maar vooral om vast te stellen hoeveel voordeel JWT Dialogue kan halen uit de huidige en toekomstige voordelen die de integratie .NET met Silverlight kan bieden ten opzichte van de huidige absolute marktleider Adobe met Flash. Op basis van deze studie moet JWT Dialogue dus beslissen of investeren in de kennis van Silverlight financieel, strategisch en technisch de juiste beslissing is. Met het uiteindelijke doel om voor zijn klanten, dus ook de internetgebruiker, de beste, meest nuttige en onderhoudsvriendelijke websites te maken. Bovendien moet dit alles op een efficiënte manier gebeuren.

Bibliografie

Zie bijlage eindwerk.

Universiteit of Hogeschool
Industriëel ingenieur ICT-electronica
Publicatiejaar
2010
Share this on: