sex sells, that's what the bible tells

Esther
Schelfhout

In het Westen worden heel wat producten verkocht op de markt met een naakte vrouw in advertenties. In datzelfde Westen zijn ook heel wat jongeren opgevoed, wetende wat De Bijbel is.

Zou het kunnen dat de één van de oudste boeken ter wereld en dit in beeld brengen van vrouwelijkheid met elkaar te maken hebben? 

In 'Het creëren, positioneren en onteren van het vrouwbeeld', gaat Esther Schelfhout opzoek naar de oorsprong van onteerde vrouwbeelden, en stuit zo op het verhaal van Adam en Lilith, Adam' s eerste vrouw, voor Eva.



Door terug te gaan in de tijd, verfrist ze het geheugen van de lezer en deelt ze haar verontwaardiging over de hedendaagse beeldcultuur. 



Een wandeling in een hedendaagse bijbel waar je zowel poëzie en 'poesie' ervaart. 

 

Download scriptie (10.71 MB)
Universiteit of Hogeschool
Hogeschool Gent
Thesis jaar
2018
Promotor(en)
Liesbet Klusters