Een concrete en werkbare visie voor DiverGENT die betekenis geeft aan het leren van onze inclusieve leerling

Arteveldehogeschool Gent
2022
Julie
Van Hoorde
In onze organisatie vernieuwen we samen de visie naar een concrete én doorleefde visie volgens de richtlijnen van schoolontwikkeling. Ons veranderingsproces kan een voorbeeld zijn voor wie zoekt naar een meer inclusieve en diversiteitgerichte visie voor zijn organisatie.
Meer lezen

Interne kwaliteitszorg en het nieuwe referentiekader voor onderwijskwaliteit (OK): hoe gaan schoolleiders hiermee om?

Universiteit Gent
2021
Eva
Maesen
Dit onderzoek gaat de ervaringen van schoolleiders met het referentiekader voor onderwijskwaliteit (OK) en met de nieuwe doorlichtingsmethode, Inspectie 2.0, na. Daarnaast wordt onderzocht of de innovatiecapaciteit en kwaliteitszorg van scholen samenhangen met het verkregen advies van de onderwijsinspectie.
Meer lezen

Van Arda tot Anna. Hoe tegemoet komen aan de noden van individuele leerlingen met zorg voor de draagkracht van de leerkracht?

Arteveldehogeschool Gent
2015
Isabelle
Step
Wanneer je een schip wil bouwen,breng de mensen dan niet bijeen om hout te sjouwenof het werk voor te bereidengeef hun geen taken op en deel geen plannen mee,maar leer hen eerst verlangen naar de eindeloze zee.Antoine de Saint-ExupéryMijn bachelorproef is het verhaal van een proces. Een groeiproces in een school,met een team. Een proces die vele zullen herkennen en hopelijk inspireren.Je hoeft hiervoor niet in een school te werken want het is een verhaal van elke dag.Van elke dag verbindend leren met de ander, door de ander. Vanuit volgehoudenzorgzaamheid t.a.v.
Meer lezen