Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Hoe kan Maeskes Roem hun targeting richten op een jongere doelgroep ?

Hogeschool Gent
2023
Nils
Thiebaut
Met dit onderzoek willen we gaan onderzoeken hoe Maeskes Roem zich kan richten op een jongere doelgroep. Vooral gericht op mensen met een leeftijd tussen 18-35 jaar. Maeskes Roem hun huidige doelgroep momenteel is tussen 35-60 jaar oud. Deze willen ze dus verjongen om zo een groter doelpubliek aan te spreken en aan te trekken.
Meer lezen

Onderzoek naar de maatschappelijke en economische opportuniteiten van Belgische pop-up stores in combinatie met e-commerce binnen de mode-industrie in tijden van economische onzekerheid - Een kwalitatieve analyse bij Belgische modebedrijven

KU Leuven
2021
Stefanie
Van Avermaet
De maatschappelijke en economische opportuniteiten van Belgische pop-up stores werden tijdens de COVID-19 pandemie extra uitgelicht. Ze kunnen namelijk internationalisering faciliteren, kosten en risico's beperken en leegstand helpen verminderen. Het concept biedt bovendien meerwaarde voor E-commerce onder bepaalde voorwaarden.
Meer lezen

Rechts-nationalistische alternatieve online media in Vlaanderen

Vrije Universiteit Brussel
2021
Paulien
Debrie
Dit onderzoek brengt rechtse alternatieve mediaspelers in Vlaanderen in kaart, door enerzijds bronnen te raadplegen die de onderzoeker in staat stelt een lijst te maken van alle bestaande spelers en door anderzijds de kenmerken van rechtse alternatieve media te toetsen aan de gevonden mediaspelers.
Meer lezen

De preferentie van de aankoopkanalen op basis van het consumentenprofiel

KU Leuven
2018
Robin
Wettinck
Tegenwoordig kan de consument zich tot diverse kanalen wenden om een product aan te kopen. Om een beeld te vormen onder welke voorwaarden een aankoopkanaal geprefereerd wordt, tracht deze masterproef te analyseren of de karakteristieken van de consument, het type product en de onderlinge relatie, zowel de preferentievolgorde als de eigenlijke preferentie van de aankoopkanalen beïnvloedt.
Meer lezen

ARTEpreneur: Legal clinic voor student ondernemers

Arteveldehogeschool Gent
2017
Nikita
Colpaert
  • Stijn
    Bril
  • Ellen
    Broes
  • Nikita
    Colpaert
  • Robin
    Van de Sompel
  • Fabienne
    Verschelde
Deze bachelorproef bestaat uit drie uitgeschreven juridische adviezen, elk met hun eigen standpunt en onderwerp. Elk advies werd volgens een vast stramien uitgewerkt en heeft telkens de juridische probleemstelling van de student-ondernemer als vertrekpunt. De topics van de juridische adviezen zijn: het beheren van een legale webshop, het creëren van een evenementenbureau en het tewerkstellen van kinderen jonger dan 15 jaar.
Meer lezen

Inernet en social mediagebruik door zelfstandige retail ondernemers van Maastricht

Hogeschool PXL
2016
Sven
Jongen
Situatieanalyse van het huidig internet- en social mediagebruik door zelfstandige retailondermemers in Maastricht. Wat zijn de voorspellingen en welke trends zijn er en in hoeverre daarin voorop dan wel achterop gelopen wordt.
Meer lezen

In hoeverre verschilt de online communicatie met de communicatie in traditionele media?

KU Leuven
2016
Géraldine
Van Cauwenbergh
Deze masterproef analyseert de verschillen en
gelijkenissen tussen de online communicatie en de communicatie in traditionele media van Jaguar
Land Rover Belux NV.
Meer lezen

De waarde van Google-SEO voor een B2C webshop. Case: Emob

Hogeschool Gent
2016
Joren
Feys
Deze scriptie zal handelen over zoekoptimalisatie. Er zal dieper ingegaan worden op de term SEO en de rol van Google daarbij. Vervolgens kom je te weten wat een webmaster allemaal kan toepassen om zijn website te optimaliseren. Kortom, zou het duidelijk moeten worden wat de waarde van SEO kan zijn voor een B2C website met commerciële doeleinden.
Meer lezen

Lexical features of cyberbullying on English social media websites

Universiteit Gent
2015
Frederic
Van Hauwaert
Computers tegen cyberpestenNiemand twijfelt er nog aan dat de opkomst van het internet een nieuw tijdperk heeft ingeluid. Zonder problemen voeren we gesprekken met vrienden of kennissen aan de andere kant van de wereld, kopen we via allerhande webshops alles wat we maar kunnen bedenken, of wandelen we dankzij Google Maps vanuit onze luie zetel door de gezellige straatjes van Quartier Latin. It’s all just a mouseclick away.Niet alles is echter rozengeur en maneschijn.
Meer lezen

Humanoid robot for sign language

Universiteit Antwerpen
2015
Guy Fierens,
Stijn Huys & Jasper Slaets
  • Stijn
    Huys
  • Jasper
    Slaets
Gebarentolk in je rugzakSinds 1 september 2015 werken de Vlaamse scholen volgens het M-decreet. Dit decreet biedt kinderen met een beperking de kans om zo veel mogelijk deel te nemen aan het gewone onderwijs. Laptops, rekenmachines of langere toetstijden zijn voorbeelden van mogelijke middelen die kinderen met een beperking kunnen helpen om zo het standaardniveau na te streven. Zo kunnen kinderen met lichte verstandelijke beperkingen en ernstige leerstoornissen een plaats vinden in het gewone onderwijs.
Meer lezen

Positive Impact With Community Currencies

Andere
2015
Myron
Koster
AROUND THE CORNER: A single decision for a better climate We know by now that human activity is the main driver of global warming. To keep life on earth bearable we should stay below 2°C warming. If we don’t, the climate becomes more extreme and droughts and floods more likely. It probably seems as if you cannot make a big impact, but knowing your piece of the cake can help. When you want to do your part you should invest about €250  per year up to 2020 which adds up to €1.250 per person. Next to these investments you should aim to reduce overall emissions by 30% within the same time frame.
Meer lezen

De invloed van werken aan het openbare domein op de detailhandel (tijdens/na)

Universiteit Antwerpen
2013
Lut
Barrezeele
  • Lut
    Barrezeele
Werken aan het openbare domein: een noodzakelijk kwaad voor de detailhandel?Openbare werken worden door de detailhandel vaak heel negatief onthaald. Deze werken veroorzaken immers heel wat hinder en brengen een periode van onrust en onzekerheid met zich mee. Zo kan de uitvoering van de werken de overleving van hun handelszaak in het gedrang brengen. De vaste kosten zoals huur, gas, water en elektriciteit blijven immers doorlopen, terwijl de inkomsten door de werken sterk afnemen.Investeringen in de opwaardering van de openbare ruimte zijn echter heel belangrijk voor de detailhandelaar.
Meer lezen

Ontwikkeling van algoritmen voor rolnummerherkenning

Hogeschool Gent
2013
Cédric
Verstraeten
Stel, morgen bestel je bij je favoriete webshop een nieuwe smartphone. Enkele dagen later wordt het pakketje bij je thuis geleverd. Dolenthousiast maak je het open, maar wat blijkt? Het bevat helemaal geen smartphone, maar wel een haardroger. Ergens liep iets mis bij de afhandeling van je bestelling. Teleurgesteld meld je het probleem bij de klantendienst, en na veel geduld te hebben geoefend, krijg je uiteindelijk toch nog je nieuwe telefoon in handen. Vroeg of laat krijgt elke handelaar met dit soort misverstanden te kampen.
Meer lezen

Het belang van webshops als internationalisatiestrategie in de modesector: Een kwalitatieve studie

Thomas More Hogeschool
2013
Charlotte
Van Bocxlaer
Belgische KMO focust onvoldoende op buitenlandUit een onderzoek over het gebruik van webshops als internationalisatiestrategie blijkt dat kleine- tot middelgrote ondernemingen in België hun webshop niet bewust gebruiken als middel om naar het buitenland te trekken. Deze ondernemingen blijven vooral focussen op België, dit in tegenstelling tot hun buitenlandse collega´s.
Meer lezen

From conversation to conversion - An explorative study on the adoption of social media and the application of sentiment analysis

Hogeschool Gent
2013
Lana
Eeckhout
SOCIALE MEDIA: HEBBEN MARKETEERS HET ROER STEVIG IN HANDEN?Per dag worden er maar liefst 175 miljoen tweets de wereld ingestuurd en zo’n vijf miljoen Belgen hebben de weg naar Facebook gevonden. Sociale media zijn aan een opmars begonnen die niet te stuiten valt. Het web omvat mede hierdoor een onnoemelijk grote bron van informatie die zich uitstekend leent voor, bijvoorbeeld, commerciële doeleinden.
Meer lezen

E - Het Bewegende Boek

Thomas More Hogeschool
2010
Michael
Ilegems
Het boek beweegt
Net als in de muziekindustrie een paar jaar geleden, voltrekt zich as we speak ook in de boeken- en printmediasector een technologische revolutie. Het moderne boek is een e-book - dat zich laat lezen op een e-reader of tabletcomputer -, een audiofile, een videocompilatie en ook … een gedrukt boek. Anno 2010 is lezen ook kijken en luisteren.
Sinds enkele jaren produceren grote hardwarefabrikanten als Amazon, Apple en Sony, en boekenketens als Barnes & Noble, digitale dragers waarop je elektronische boeken of e-books kan lezen. Binnenkort mengt ook Google zich in de debatten.
Meer lezen