Hoe kan het inzetten van de muzische domeinen de betrokkenheid van de leerlingen 2e graad basisonderwijs verhogen tijdens een museumbezoek met een rondleiding?

Kirstie
Jansen
  • Marijke
    Kaekebeke

Het ontworpen theoretisch kader pasten we toe in praktijk om te bekijken of de daadwerkelijkheid vergroot werd door de integratie van muzische domeinen.

Bibliografie

Aandachtspunten. (2016, 01 18). Opgehaald van Muzisch: http://www.muzischdewereldrond.be/aandachtspunten.asp

Betrokkenheidsverhogende. (2016, 02 16). Opgehaald van Egoscoop: http://egoscoop.nl/pdf/1801-21-25-Betrokkenheidsverhogende.pdf

Crul, K. (2015). Zeppelin, Didactiek voor muzische vorming. Kalmthout: Pelckmans.

Een rijke interventiedatabase op basis van de betrokkenheidsverhogende factoren. (2016, 02 04). Opgehaald van Onderwijs Maak Je Samen: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/actueel/een-rijke-interventiedataba…

Ferre Leavers benoemt de zeven betrokkenheidsverhogende factoren. (2016, 02 01). Opgehaald van Looqin: http://looqin.nl/blog/ferre-leavers-benoemt-de-zeven-betrokkenheidsverh…

Home. (2015, 12 15). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://onderwijs.vlaanderen.be/nl

Home. (2016, 01 27). Opgehaald van Speelkaartenmuseum: http://www.speelkaartenmuseum.be/

Index. (2016, 02 01). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs/index.htm

Laevers, F., & Heylen, L. (2013). Een procesgerichte aanpak voor 6- tot 12-jarigen in het basisonderwijs. Averbode: CEGO Publishers.

Muzische Opvoeding. (2016, 02 06). Opgehaald van VVKBAO: http://www.vvkbao.be/content/muzische-opvoeding-0

Muzische Vorming Eindtermen. (2016, 01 13). Opgehaald van Onderwijs Vlaanderen: http://www.ond.vlaanderen.be/curriculum/basisonderwijs/lager-onderwijs/…

Poster Zeven Betrokkenheidsverhogende Factoren. (2016, 01 29). Opgehaald van Onderwijs Maak Je Samen: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/actueel/poster-zeven-betrokkenheids…

Struyven, K., Baeten, M., Kyndt , E., & Sierens, E. (2009). Groot worden . Tielt : LannooCampus .

Download scriptie (3.95 MB)
Universiteit of Hogeschool
Thomas More Hogeschool
Thesis jaar
2016
Promotor(en)
Sandra Sannen
Thema('s)