Beeldinterpolatie van voetbalscènes

Gert
Geebelen

Beelden bekijken vanuit standpunten waar geen camera’s staan Vandaag de dag worden camera zoom en slow motions veelvuldig gebruikt bij het in beeld brengen van verschillende evenementen om de betrokkenheid en de kijkervaring te vergroten. Het masterthesisonderzoek “beeldinterpolatie van voetbal scènes” gaat hierin nog een stap verder. In deze thesis werd de uitdaging aangegaan om een geschikte techniek te ontwikkelen die uit opgenomen beelden, het reëel beeld berekent voor een willekeurig gekozen virtueel camerastandpunt op een voetbalveld. Dit onderzoek maakt het mogelijk dat we in de toekomst naast het zoomlevel en de afspeelsnelheid ook de kijkpositie en - richting van het beeld kunnen kiezen. Om zo’n beeld uit onze hoed van afbeeldingen tevoorschijn te toveren moet de nodige informatie voor dit nieuwe beeld bevat zijn in de andere gefilmde afbeeldingen. Wanneer bijvoorbeeld het linker- en het rechterzijaanzicht van een persoon zijn gefilmd, dan is er in theorie voldoende informatie aanwezig om hieruit het vooraanzicht van deze persoon te kunnen reconstrueren. Tijdens de literatuurstudie werden verschillende potentiële methoden onderzocht die pixelinformatie uit gegeven beelden kunnen transformeren naar een beeld vanuit een nieuw camerastandpunt. Gewenst is dat de methode krachtig gebruik kan maken van weinig beeldinformatie zodat ook goede resultaten behaald worden bij een beperkt aantal camera’s. Verder moet ze robuust zijn onder kleine belichtingsveranderingen en kleurverschillen tussen camera’s en het potentieel hebben om in real-time uitvoerbaar te zijn. De visual hull methode bleek na onderzoek het meest aan deze eisen te voldoen. In essentie is de visual hull methode een 3D reconstructiemethode waarbij de 3D reconstructie van het object consistent blijft met de silhouetafbeeldingen van het object in de gegeven afbeeldingen. Zo worden uit de gegeven afbeeldingen, de voor het nieuwe camerastandpunt zichtbare objecten, in 3D gereconstrueerd. Vervolgens kan het nieuwe beeld worden berekend door de gereconstrueerde objecten volgens een gekozen perspectief projectie af te beelden op het nieuwe beeld. Deze berekening kan per pixel in het nieuwe beeld gelijktijdig en tot op de pixel nauwkeurig worden uitgevoerd. Figuur 1 toont dat de visual hull methode al mooie resultaten geeft bij weinig beeldinformatie. Gegenereerde videoresultaten van de onderzochte methode op een voetbalscène 1 en de buste van Beethoven 2 zijn online te bekijken.  Onderzoeksresultaten tonen aan dat voor nauwkeurige resultaten een correcte silhouetdetectie van belang is. Ook zal de reconstructie nauwkeuriger zijn wanneer de gegeven camerabeelden bestaan uit zowel naburige als ver verwijderde beelden ten opzichte van het nieuw gekozen virtuele camerastandpunt. Bij meer camera’s zal de nauwkeurigheid verbeteren, maar slechts in beperkte mate omdat via deze techniek uit weinig beeldinformatie al een grote nauwkeurigheid behaald wordt. Dit maakt het in praktijk brengen van deze techniek haalbaar. De 3D reconstructie kan nog verbeterd worden door naast vorminformatie ook robuuste informatie binnen objectsilhouetten te beschouwen zodat we meer begrenzingen op het 3D volume kunnen opleggen en op die manier de visual hull gradueel kunnen verfijnen. Informatie die vrij robuust is over uiteenlopende camerastandpunten zijn randen. Wanneer geweten is welke pixel van een rand in een beeld overeenkomt met een pixel van een rand in het andere beeld kan hieruit het 3D punt van deze pixel worden berekend. Om overeenkomsten van pixels op randen over meerdere beelden te zoeken werd een nieuwe methode ontwikkeld. Onderzoeksresultaten tonen aan dat deze methode bruikbaar is ongeacht of de randen geschaleerd, geroteerd of verplaatst zijn, zolang de camera’s maar dicht genoeg bij elkaar staan en de perspectieve vervorming tussen de beelden beperkt is. Verder kan deze methode ook gebruikt worden voor objectherkenning. Met dit thesisonderzoek is een belangrijke stap gezet om hetgeen onderzocht werd in de nabije toekomst te commercialiseren. Bij voldoende beeldinformatie kan zo een voetbalscène vanuit eender welke positie getoond worden en kunnen we er als het ware in rondwandelen. Het spel kan zo bijvoorbeeld worden beleefd en geanalyseerd vanuit het oogpunt van de speler of de bal. Dubieuze situaties zoals een bal al dan niet over de lijn kunnen worden uitgeklaard door het standpunt bovenop de lijn te kiezen en het beeld vanuit dit standpunt te berekenen. Naast de entertainmentsector kan dit ook gebruikt worden in de beveiligingssector voor het reconstrueren van personen vanuit een bepaalde richting om ze beter te kunnen identificeren. In de film- en game-industrie kan ze worden toegepast om bijvoorbeeld reëele 3D objecten op basis van afbeeldingen om te zetten naar zeer realistische 3D computermodellen. 1 http://www.youtube.com/watch?v=DD6qqlIRkNE2 http://www.youtube.com/watch?v=4piRg3mgQcY   

 

Bibliografie

Bibliografie[1] Edward H. Adelson and James R. Bergen. The plenoptic function and the elements of early vision. In Computational Models of Visual Processing, pages 3–20. MIT Press, 1991.[2] Ron Amos. Polynomial interpolation: Error analysis and introduction to splines. 2010.[3] Kirby Baker. Interpolation for polynomial parametric curves. 2002.[4] Brian A. Barsky and Anthony D. DeRose. Geometric continuity of parametric curves. Technical Report UCB/CSD-84-205, EECS De- partment, University of California, Berkeley, Oct 1984.[5] Bruce Guenther Baumgart. Geometric modeling for computer vision. PhD thesis, Stanford, CA, USA, 1974. AAI7506806.[6] Alexander Bogomjakov and Craig Gotsman. Reduced depth and visual hulls of complex 3d scenes. Comput. Graph. Forum, 27(2):175–182, 2008.[7] Alexander Bogomjakov, Craig Gotsman, and Marcus Magnor. Free- viewpoint video from depth cameras. pages 89–96, 2006.[8] Andrea Bottino and Aldo Laurentini. What’s next? an interactive next best view approach. Pattern Recognition, 39(1):126 – 132, 2006. ISSN 0031-3203.[9] Andrea Bottino, L. Cavallero, and Aldo Laurentini. Interactive recon- struction of 3-d objects from silhouettes. In WSCG, pages 230–236, 2001.[10] Matthew Brand, Kongbin Kang, and David B. Cooper. Algebraic so- lution for the visual hull. In CVPR (1), pages 30–35, 2004.[11] Chris Buehler, Michael Bosse, Leonard McMillan, Steven Gortler, and Michael Cohen. Unstructured lumigraph rendering. In Proceedings of the 28th annual conference on Computer graphics and interactive techniques, SIGGRAPH ’01, pages 425–432, New York, NY, USA, 2001. ACM. ISBN 1-58113-374-X.[12] Adhemar Bultheel. Inleiding tot de numerieke wiskunde. Acco, 2006. ISBN 90-334-6253-2.[13] Neill D. F. Campbell, George Vogiatzis, Carlos Hernandez, and Ro- berto Cipolla. Automatic object segmentation from calibrated images. In Proceedings of the 2011 Conference for Visual Media Production, CVMP ’11, pages 126–137, Washington, DC, USA, 2011. IEEE Com- puter Society. ISBN 978-0-7695-4621-6.[14] J. Canny. A computational approach to edge detection. IEEE Trans. Pattern Anal. Mach. Intell., 8(6):679–698, June 1986. ISSN 0162- 8828. doi: 10.1109/TPAMI.1986.4767851. URL http://dx.doi.org/ 10.1109/TPAMI.1986.4767851.[15] Wexler Chellappa Center and Y. Wexler. View synthesis using convex and visual hulls. In In Proc. BMVC, 2001.[16] Sharat Chandrand. Lecture: Calibrated image acquisition for multi- view 3d reconstruction. 2009.[17] Fu Chang, Chun jen Chen, and Chi jen Lu. A linear-time component- labeling algorithm using contour tracing technique. Computer Vision and Image Understanding, 93:206–220, 2004.[18] Liang Chen. 3D Model Reconstruction From Silhouettes. PhD thesis, 2008.[19] Longbin Chen, Rogerio Feris, and Matthew Turk. Efficient partial shape matching using smith-waterman algorithm. In In CVPR work- shop on Non-Rigid Shape Analysis and Deformable Image Alignment, 2008.[20] Shenchang Eric Chen and Lance Williams. View interpolation for image synthesis. In Proceedings of the 20th annual conference on Computer graphics and interactive techniques, SIGGRAPH ’93, pages 279–288, New York, NY, USA, 1993. ACM. ISBN 0-89791-601-8.[21] German K. M. Cheung. Visual hull construction, alignment and refine- ment for human kinematic modeling, motion tracking and rendering. 2003. AAI3114280.[22] German K. M. Cheung, Takeo Kanade, Jean-Yves Bouguet, and Mark Holler. A real time system for robust 3d voxel reconstruction of human motions. In CVPR, pages 2714–2720, 2000.[23] Roberto Cipolla and Peter J. Giblin. Visual motion of curves and surfaces. Cambridge University Press, 2000. ISBN 978-0-521-63251-5.[24] S. Dasgupta, C.H. Papadimitriou, and U.V. Vazirani. Algorithms. 2006.[25] I.H. de Boer, F.B. Sachse, S.Mang, and O. D¨ossel. Methods for deter- mination of electrode positions in tomographic images. International journal of bioelectromagnetism, 2(2), 2000.[26] Bert de Decker, Tom Mertens, and Philippe Bekaert. Interactive col- lision detection for free-viewpoint video. In GRAPP (AS/IE), pages 114–120, 2007.[27] Philip Dutre, Kavita Bala, and Philippe Bekaert. Advanced Global Illumination. A. K. Peters, Ltd., Natick, MA, USA, 2002. ISBN 1568811772.[28] Charles R. Dyer. Volumetric scene reconstruction from multiple views. In Foundations of Image Understanding, pages 469–489. Kluwer, 2001.[29] Peter Eisert. Reconstruction of Volumetric 3D Models, pages 133–150. John Wiley & Sons, Ltd. ISBN 9780470022733.[30] Marcel Ern´e. The universal concept of closure, 2008.[31] Carlos Herna´ndez Esteban and Francis Schmitt. Silhouette and stereo fusion for 3d object modeling. Comput. Vis. Image Underst., 96(3): 367–392, December 2004. ISSN 1077-3142.[32] Jean-S´ebastien Franco and Edmond Boyer. Efficient polyhedral mode- ling from silhouettes. IEEE Trans. Pattern Anal. Mach. Intell., 31(3): 414–427, March 2009. ISSN 0162-8828.[33] David Gallup, Jan-Michael Frahm, Philippos Mordohai, and Marc Pol- lefeys. Variable baseline/resolution stereo. In CVPR, 2008[34] Walter Gautschi. Numerical analysis: an introduction. Birkh¨auser, 1997. ISBN 9780817638955.[35] Bernd Girod. Lecture on scale space feature detection.[36] Rafael C. Gonzalez and Richard E. Woods. Digital Image Processing (3rd Edition). Prentice-Hall, Inc., Upper Saddle River, NJ, USA, 2006. ISBN 013168728X.[37] Kristen Grauman and Bastian Leibe. Visual Object Recognition. Syn- thesis Lectures on Artificial Intelligence and Machine Learning. Morgan & Claypool Publishers, 2011.[38] R. I. Hartley and A. Zisserman. Multiple View Geometry in Compu- ter Vision. Cambridge University Press, ISBN: 0521540518, second edition, 2004.[39] Kuk jin Yoon and In so Kweon. Correspondence search in the pre- sence of specular highlights using specular-free two-band images. In In ACCV, pages 761–770, 2006.[40] Kenneth I. Joy. On-line computer graphics notes. 1999.[41] S.B. Kang. A survey of image-based rendering techniques. Cambridge Research Laboratory technical report series. Digital, Cambridge Re- search Laboratory, 1997.[42] S.B. Kang, Y. Li, and X. Tong. Image-Based Rendering. Foun- dations and trends in computer graphics and vision. 2007. ISBN 9781601980182.[43] Luke Keele. Semiparametric Regression for the Social Sciences. Wiley, 2008. ISBN 978-0470319918.[44] David Knezevic. Polynomial interpolation. Technical report, SEAS Institute, Harvard University, 2005.[45] J. J. Koenderink. What does the occluding contour tell us about solid shape? Perception, 13(3):321–330, 1984. ISSN 0301-0066.[46] Kalin Kolev and Daniel Cremers. Beethoven dataset sampled on he- misphere.[47] Daniel Kondermann. What is a useful definition of an edge in image processing, 2012.[48] Kruger. Constrained cubic spline interpolation.[49] Kiriakos N. Kutulakos and Steven M. Seitz. A theory of shape by space carving. Technical report, Rochester, NY, USA, 1998.[50] Kiriakos N. Kutulakos and Steven M. Seitz. A theory of shape by space carving. International Journal of Computer Vision, 38:307–314, 2000.[51] Alexander Ladikos, Selim Benhimane, and Nassir Navab. Efficient vi- sual hull computation for real-time 3D reconstruction using CUDA. In Proceedings of the 2008 Conference on Computer Vision and Pattern Recognition Workshops, volume 0, pages 1–8, Los Alamitos, CA, USA, 2008. IEEE Computer Society.[52] Aldo Laurentini. The visual hull concept for silhouette-based image understanding. IEEE Trans. Pattern Anal. Mach. Intell., 16(2):150– 162, February 1994. ISSN 0162-8828.[53] Aldo Laurentini. How many 2d silhouettes does it take to reconstruct a 3d object? Computer Vision and Image Understanding, 67(1):81–87, 1997.[54] Aldo Laurentini. Computing the visual hull of solids of revolution. Pattern Recognition, 32(3):377 – 388, 1999. ISSN 0031-3203.[55] Svetlana Lazebnik. Projective visual hulls, 2002.[56] Svetlana Lazebnik, Edmond Boyer, and Jean Ponce. On computing exact visual hulls of solids bounded by smooth surfaces. In CVPR (1), pages 156–161, 2001.[57] Svetlana Lazebnik, Yasutaka Furukawa, and Jean Ponce. Projective visual hulls. International Journal of Computer Vision, 74(2):137–165, 2007.[58] Marc Levoy and Pat Hanrahan. Light field rendering. In Proceedings of the 23rd annual conference on Computer graphics and interactive techniques, SIGGRAPH ’96, pages 31–42, New York, NY, USA, 1996. ACM. ISBN 0-89791-746-4.[59] Ming Li. Towards Real-Time Novel View Synthesis Using Visual Hulls. PhD thesis, Universit¨at des Saarlandes, 2004.[60] Ming Li, Hartmut Schirmacher, Marcus A. Magnor, and Hans-Peter Seidel. Combining stereo and visual hull information for on-line re- construction and rendering of dynamic scenes. In IEEE Workshop on Multimedia Signal Processing, pages 9–12, 2002.[61] Ming Li, Marcus Magnor, and Hans peter Seidel. Hardware-accelerated rendering of photo hulls, 2004.[62] Achim J. Lilienthal. Lecture on description and representation, 2011.[63] Tony Lindeberg. Scale-space theory: A basic tool for analysing struc- tures at different scales. Journal of Applied Statistics, pages 224–270, 1994.[64] Tony Lindeberg. Scale-Space Theory in Computer Vision. Kluwer Academic Publishers, Norwell, MA, USA, 1994. ISBN 0792394186.[65] Tony Lindeberg. Edge detection and ridge detection with automatic scale selection. In Proceedings of the 1996 Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR ’96), CVPR ’96, pages 465–, Washington, DC, USA, 1996. IEEE Computer Society. ISBN 0-8186- 7258-7.[66] David G. Lowe. Distinctive image features from scale-invariant key- points. Int. J. Comput. Vision, 60(2):91–110, November 2004. ISSN 0920-5691.[67] Marcus A. Magnor. Video-based rendering. In VRCIA, page 279, 2006.[68] Yasuyuki Matsushita. Shadow elimination and interpolation for Com- puter Vision and Graphics. PhD thesis, 2002.[69] Wojciech Matusik and Leonard McMillan. Image-based visual hulls, 2001.[70] Wojciech Matusik, Chris Buehler, Ramesh Raskar, Steven J. Gortler, and Leonard McMillan. Image-based visual hulls. In Proceedings of the 27th annual conference on Computer graphics and interactive tech- niques, SIGGRAPH ’00, pages 369–374, New York, NY, USA, 2000. ACM Press/Addison-Wesley Publishing Co. ISBN 1-58113-208-5.[71] Wojciech Matusik, Chris Buehler, and Leonard McMillan. Polyhedral visual hulls for real-time rendering. In Proceedings of the 12th Euro- graphics Workshop on Rendering Techniques, pages 115–126, London, UK, UK, 2001. Springer-Verlag. ISBN 3-211-83709-4.[72] Nicholas Frank Maunder. Virual view synthesis using visual hulls, 2005.[73] Leonard McMillan, Jr. An image-based approach to three-dimensional computer graphics. PhD thesis, Chapel Hill, NC, USA, 1997. UMI Order No. GAX97-30561.[74] Jason Meltzer and Stefano Soatto. Edge descriptors for robust wide- baseline correspondence, 2008.[75] K Mikolajczyk., A. Zisserman, and C. Schmid. Shape recognition with edge-based features. In Proceedings of the British Machine Vision Con- ference, volume 2, pages 779–788, 2003.[76] Ondrej Miksik and Krystian Mikolajczyk. Evaluation of local detectors and descriptors for fast feature matching, 2012.[77] Gregor Miller and Adrian Hilton. Exact view-dependent visual hulls. In Proceedings of the 18th International Conference on Pattern Re- cognition - Volume 01, ICPR ’06, pages 107–111, Washington, DC, USA, 2006. IEEE Computer Society. ISBN 0-7695-2521-0. doi: 10.1109/ICPR.2006.515.[78] Phillip Milne, Fred Nicolls, and Gerhard de Jager. Visual hull surface estimation. 2004.[79] Niloy J. Mitra and Mark Pauly. Shadow art. In ACM SIGGRAPH Asia 2009 papers, SIGGRAPH Asia ’09, pages 156:1–156:7, New York, NY, USA, 2009. ACM. ISBN 978-1-60558-858-2.[80] J.L. Mundy and A. Zisserman. Appendix - Projective Geometry for Machine Vision. 1992.[81] Wolfgang Niem and Ralf Buschmann. Automatic modelling of 3d natu- ral objects from multiple views. In In European Workshop on Combined Real and Synthetic Image Processing for Broadcast and Video Produc- tion. Springer, 1994.[82] Raphael Ortiz. Freak: Fast retina keypoint. In Proceedings of the 2012 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), CVPR ’12, pages 510–517, Washington, DC, USA, 2012. IEEE Computer Society. ISBN 978-1-4673-1226-4.[83] Richard S. Palais and Robert A. Palais. Differential Equations, Me- chanics, and Computation. American Mathematical Society, 2009[84] Rick Parent. Computer Animation, Second Edition: Algorithms and Techniques. Morgan Kaufmann Publishers Inc., San Francisco, CA, USA, 2nd edition, 2007. ISBN 0125320000.[85] Sylvain Petitjean, Communicated Ming, C. Lin, and Dinesh Manocha. A computational geometric approach to visual hulls, 1997.[86] Shrinivas Pundlik, Damon Woodard, and Stan Birchfield. Iris seg- mentation in non-ideal images using graph cuts. Image and Vision Computing, 28(12):1671 – 1681, 2010. ISSN 0262-8856.[87] Juan M. Restrepo and Rob Indik. Interpolation. July 2001.[88] Schaduw. Olympische spelen sydney, 2000. URL http://www. silvoldeonline.nl/inschrijven-strandvolleybaltoernooi/ a-beach-volleyball-competitor-smashes-a-ball/.[89] Schaduw. Australian open, 2008. URL http://www. nocaptionneeded.com.[90] Schaduw. Nba all star celebrity game, 2009. URL http: //www.nba.com/multimedia/photo_gallery/0902/allstar09. celebritygame/content.1.html.[91] Schaduw. Ek: Duitsland-portugal, 2012.[92] Daniel Scharstein and Richard Szeliski. A taxonomy and evaluation of dense two-frame stereo correspondence algorithms. Int. J. Comput. Vision, 47(1-3):7–42, April 2002. ISSN 0920-5691.[93] Daniel Scharstein and Richard Szeliski. High-accuracy stereo depth maps using structured light. In Proceedings of the 2003 IEEE com- puter society conference on Computer vision and pattern recognition, CVPR’03, pages 195–202, Washington, DC, USA, 2003. IEEE Compu- ter Society. ISBN 0-7695-1900-8, 978-0-7695-1900-5.[94] Steven Seitz and Charles Dyer. View morphing. In SIGGRAPH 96, pages 21–30, 1996.[95] Steven M. Seitz, Brian Curless, James Diebel, Daniel Scharstein, and Richard Szeliski. A comparison and evaluation of multi-view stereo reconstruction algorithms. In Proceedings of the 2006 IEEE Computer Society Conference on Computer Vision and Pattern Recognition - Vo- lume 1, CVPR ’06, pages 519–528, Washington, DC, USA, 2006. IEEE Computer Society. ISBN 0-7695-2597-0. doi: 10.1109/CVPR.2006.19.[96] K. Shanmukh and Arun K. Pujari. Volume intersection with optimal set of directions. Pattern Recognition Letters, 12(3):165 – 170, 1991. ISSN 0167-8655.[97] Harry Shum and Sing Bing Kang. Review of image-based rendering techniques. In VCIP, pages 2–13, 2000.[98] Greg Slabaugh, Ron Schafer, and Mat Hans. Image-based photo hulls. 3D Data Processing Visualization and Transmission, Interna- tional Symposium on, 0:704, 2002.[99] T. F. Smith and M. S. Waterman. Identification of common molecular subsequences. Journal of molecular biology, 147(1):195–197, 1981.[100] Timo Stich, Christian Linz, Georgia Albuquerque, and Marcus Magnor. View and time interpolation in image space. Computer Graphics Forum (Proc. of Pacific Graphics), 27(7):1781–1787, February 2008.[101] Richard Szeliski. Rapid octree construction from image sequences. CVGIP: Image Underst., 58(1):23–32, July 1993. ISSN 1049-9660.[102] Richard Szeliski. Image alignment and stitching: A tutorial. Technical report, MSR-TR-2004-92, Microsoft Research, 2004, 2005.[103] Cihan Topal, Cuneyt Akinlar, and Yakup Genc. Edge drawing: A heuristic approach to robust real-time edge detection. In ICPR, pa- ges 2424–2427. IEEE, 2010. URL http://ceng.anadolu.edu.tr/CV/ EdgeDrawing/EDDemoUpload.aspx.[104] J. R Treichler and B. G. Agee. A new approach to multipath correction of constant modulus signals. IEEE Trans. on Acoustics, Speech, and Signal Processing, 31:459–472, 1983.[105] Daniel N. Wood, Daniel I. Azuma, Ken Aldinger, Brian Curless, Tom Duchamp, David H. Salesin, and Werner Stuetzle. Surface light fields for 3d photography (presentation slides). In Proceedings of the 27th annual conference on Computer graphics and interactive techniques, SIGGRAPH ’00, pages 287–296, New York, NY, USA, 2000. ISBN 1-58113-208-5.[106] Xiaojun Wu, Osamu Takizawa, and Takashi Matsuyama. Parallel pi- peline volume intersection for real-time 3d shape reconstruction on a pc cluster. In ICVS, page 4, 2006.[107] D. Xia, D. Li, Q. Li, and S. Xu. A novel approach for computing exact visual hull from silhouettes. Optik, 122:2220–2226, December 2011.[108] Jiangjian Xiao, Cen Rao, Mubarak Shah, and Short Presentations. View interpolation for dynamic scenes, 2002.[109] Shuntaro Yamazaki, Srinivasa G Narasimhan, Simon Baker, and Takeo Kanade. On using shadowgrams for visual hull reconstruction. Tech- nical Report CMU-RI-TR-07-29, Robotics Institute, Pittsburgh, PA, August 2007.[110] Won Young Yang, Wenwu Cao, Tae-Sang Chung, and John Mor- ris. Applied numerical methods using MATLAB. Wiley, 2005. ISBN 9780471698333.[111] E.C. Zeeman. An Introduction to Topology: The Classification Theorem for Surfaces. Mathematics Institute, University of Warwick, 1966.[112] C. Lawrence Zitnick, Sing Bing Kang, Matthew Uyttendaele, Simon Winder, and Richard Szeliski. High-quality video view interpolation using a layered representation. ACM Trans. Graph., 23(3):600–608, August 2004. ISSN 0730-0301.

 

Download scriptie (28.91 MB)
Universiteit of Hogeschool
Universiteit Hasselt
Thesis jaar
2013